سم آلتمن دوباره به OpenAI بازگشت - تکفارس 
سم آلتمن دوباره به OpenAI بازگشت - تکفارس 
سم آلتمن دوباره به OpenAI بازگشت - تکفارس 

سم آلتمن دوباره به OpenAI بازگشت

افشین نوری
۲ آذر ۱۴۰۲ - 08:31
سم آلتمن

سم آلتمن پس از برکناری از شرکت OpenAI در روزهای گذشته، حالا بعد از مذاکراتی که با هیات مدیره داشته دوباره به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شده است. ظاهرا گرگ براکمن، رئیس سابق OpenAI نیز که روز جمعه از سمت خود استعفا داد بازخواهد گشت.

این شرکت با انتشار پستی در X گفت که هیات مدیره اصلی منحل شده و یک هیات مدیره جدید سه نفره شامل برت تیلور، لری سامرز و آدام دی‌آنجلو تشکیل شده است.

آلتمن نیز در پستی این خبر را تایید کرده و گفته است: «با هیات مدیره جدید و با حمایت ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت مشتاقانه منتظر بازگشت به OpenAI و ادامه همکاری با مایکروسافت هستم.» این اظهارات به معنای آن است که آلتمن دیگر به مایکروسافت نخواهد پیوست.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز با انتشار پستی گفته است: «ما از تغییرات هیات مدیره OpenAI خوشحال هستیم. ما معتقدیم که این اولین قدم برای هدایت آگاهانه‌تر OpenAI بود.»

مایکروسافت چند روز پیش اعلام کرد که سم آلتمن و گرگ براکمن را استخدام کرده است. ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت خبر داده بود که سم آلتمن و گرگ براکمن به تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی پیشرفته مایکروسافت ملحق خواهند شد.

نادلا گفته بود: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که پیوستن سم آلتمن و گرگ براکمن به مایکروسافت را اعلام کنیم. آن‌ها تیم تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی پیشرفته ما را رهبری خواهند کرد. ما مشتاقانه منتظر حضور آن‌ها هستیم.»

سم آلتمن نیز در ایکس این موضوع را تایید کرده و نوشته بود: «ماموریت ادامه دارد.» نادلا گقته بود که مایکروسافت همچنان به همکاری خود با OpenAI ادامه خواهد داد و به اهداف خود برای توسعه هوش مصنوعی مولد پایبند است.

برکناری آلتمن با توجه به نقش او در توسعه هوش مصنوعی ChatGPT واقعا دور از انتظار بود. او سال گذشته، بر توسعه محصولات هوش مصنوعی ChatGPT و Dall-E نظارت داشت.

بلومبرگ گزارش داده است که برکناری آلتمن احتمالا مربوط به اختلافات داخلی در مورد ایمنی هوش مصنوعی می‌شود. در هرحال، آلتمن یک چهره سرشناس در حوزه هوش مصنوعی است و جای تعجبی نداشت که به می‌خواست به مایکروسافت محلق شود.

روز دوشنبه، تقریبا اکثر کارکنان OpenAI در نامه‌ای به هیات مدیره هشدار دادند که اگر آلتمن به عنوان مدیرعامل به این شرکت بازنگردد، استعفا خواهند داد و به مایکروسافت خواهند پیوست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید