جانی آیو برای همیشه از اپل جدا شد - تکفارس 
جانی آیو برای همیشه از اپل جدا شد - تکفارس 

جانی آیو برای همیشه از اپل جدا شد

افشین نوری
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - 10:01
جانی آیو

جانی آیو طراح سرشناس محصولات اپل سرانجام از اپل جدا شد. این طراح البته از سال۲۰۱۹ به‌طور رسمی اپل را ترک کرده بود و تاکنون به‌‌عنوان مشاور با این شرکت همکاری می‌کزد. اما حالا قرارداد مشاوره او با اپل خاتمه پیدا کرده و او دیگر هیچ همکاری با کوپرتینویی‌ها نخواهد داشت. 

آیو در سال ۲۰۱۹ هنگامی که از اپل جدا شد یک شرکت خصوصی به نام LoveFrom تاسیس کرد که کارهای طراحی محصولات را انجام می‌داد و از همان زمان تاکنون به‌عنوان مشاور اپل نیز در خدمت این شرکت بود. اپل همان موقع گفت که یکی از مشتریان شرکت خصوصی آیو خواهد بود. 

حالا نیویورک تایمز با انتشار گزارشی گفته است که آیو و اپل توافق کرده‌اند که به همکاری خود پایان دهند و قرارداد چندساله کوپرتینویی‌ها با شرکت LoveFrom را که ظاهرا ارزشی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار داشته است دیگر تمدید نکنند‌. به این ترتیب، آیو در طراحی هیچ کدام از محصولات آینده اپل نقشی نخواهد داشت. 

نیویورک تایمز در گزارش خود گفته است که برخی از مدیران ارشد اپل از بابت پولی که این شرکت به آیو به‌عنوان حق مشاوره می‌پرداخت راضی نبودند و تمایلی به ادامه همکاری اپل با این طراح را نداشتند. ضمن اینکه آیو بسیاری از طراحان با استعداد اپل را جذب شرکت خود کرده بود و این موضوع می‌توانست به ضرر اپل تمام شود.  

جانی آیو در سال ۱۹۹۲ به اپل پیوست و اولین پروژه مهم او طراحی آی مک بود و بعدا در طراحی محصولات دیگر اپل مثل آیپاد، آیفون و اپل واچ نقش مهمی ایفا کرد.

حالا بعد از قطع همکاری اپل با آیو به نظر می‌رسد که این شرکت سعی خواهد کرد از طراحان جدیدتری در طراحی محصولات آینده خود استفاده کند و باید منتظر ماند و دید این محصولات از نظر بصری چه تفاوتی با محصولات زمان آیو خواهند داشت.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید