فاش شد: آیپد پرو OLED اپل خردادماه معرفی می‌شود - تکفارس 
فاش شد: آیپد پرو OLED اپل خردادماه معرفی می‌شود - تکفارس 
فاش شد: آیپد پرو OLED اپل خردادماه معرفی می‌شود - تکفارس 

فاش شد: آیپد پرو OLED اپل خردادماه معرفی می‌شود

افشین نوری
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 10:31
آیپد پرو OLED

طبق گزارش مارک گورمان از بلومبرگ، اپل تبلت آیپد پرو OLED را خردادماه معرفی خواهد کرد. اپل حتی ممکن است در کنار آن، برای اولین بار یک آیپد ایر بزرگتر ۱۲.۹ اینچی معرفی کند.

براساس ادعای گورمن، آیپد پرو جدید اپل مجهز به تراشه M3 اپل خواهد بود و از کیبورد مجیک به‌روزشده با ترک‌پد بزرگتر استفاده خواهد کرد. همچنین نسل جدید آیپد ایر اپل مجهز به آخرین نسل تراشه M2 خواهد بود و در دو نسخه ۱۰.۹ و ۱۲.۹ اینچی عرضه خواهد شد.

گفتنی است، آیپد پروهای فعلی اپل مجهز به تراشه‌های M2 و آیپد ایر کنونی مجهز به تراشه M1 است. بنابراین امسال شاهد ارتقای قابل توجهی در بخش سخت‌افزار نیز خواهیم بود.

گورمان گفته است که اپل در ابتدا می‌خواست نسل جدید آیپد پروها را اوایل فروردین معرفی کند، اما مجبور شد برای تکمیل کردن نرم‌افزارشان زمان بیشتری را صرف کند.

رویداد WWDC 2024 اپل نیز قرار است  از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ ژوئن (۲۱ تا ۲۵ خرداد) برگزار شود و به‌صورت آنلاین از نسخه جدید iOS و سایر سیستم‌عامل‌ها رونمایی خواهد شد.

اپل رویداد WWDC را همانند سال گذشته به‌صورت آنلاین برگزار کند اما رویداد ویژه دیگری در ۱۰ ژوئن و داخل Apple Park برگزار خواهد شد تا توسعه‌دهندگان و دانشجویان شخصا بتوانند افزون‌بر جشن‌گرفتن و تماشای مراسم اصلی، با اعضای تیم اپل ملاقات کرده و در فعالیت‌های ویژه شرکت کنند؛ شایان ذکر است که تعداد شرکت کنندگان این رویداد محدود خواهد بود.

البته همه علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان و بدون هیچگونه محدودیتی در رویداد آنلاین اپل شرکت کنند. طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت، توسعه‌دهندگان در کنار داشتن دسترسی ویژه به کارشناسان اپل، نگاهی به ابزار، ساختار و قابلیت‌های جدید خواهند داشت تا به آن‌ها در ارتقای برنامه‌ و بازی‌های خود کمک کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید