تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ سامسونگ با گرافیک بهتر معرفی شد - تکفارس 
تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ سامسونگ با گرافیک بهتر معرفی شد - تکفارس 
تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ سامسونگ با گرافیک بهتر معرفی شد - تکفارس 

تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ سامسونگ با گرافیک بهتر معرفی شد

افشین نوری
۹ فروردین ۱۴۰۳ - 18:59
اگزینوس 1480

سامسونگ از تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ که در گوشی گلکسی A55 استفاده شده رونمایی کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات آن آشنا شویم.

این تراشه دارای معماری هشت هسته‌ای شامل چهار هسته Arm Cortex-A78 با فرکانس ۲.۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است.

اگزینوس ۱۴۸۰ با پروسه ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شده است و مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی خود دارد.

این تراشه از پردازنده گرافیکی Xclipse 530 با معماری RDNA AMD بهره می‌برد که عملکرد گرافیکی ۵۳ درصد بهتر ی نسبت به نسل قبلی دارد.

این تراشه دارای موتور هوش مصنوعی داخلی با واحد عصبی ۶K MAC است. این موتور با وجود اینکه پایین‌تر از موتور هوش مصنوعی اگزینوس ۲۴۰۰ قرار دارد، اما قابلیت‌های هوش مصنوعی سری گلکسی S24 را برای گلکسی A55 به ارمغان آورده است. البته این بستگی به عرضه One UI 6.1 برای این گوشی خواهد داشت.

اگزینوس ۱۴۸۰ از قابلیت‌های اتصالی بلوتوث ۵.۳، وای‌فای ۶E، شبکه ۵G زیر ۶ گیگاهرتز و ۵G mmWave و cat.18 LTE پشتیبانی می‌کند.

این تراشه قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای FHD+ با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی (یا ۶۴ مگاپیکسلی با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه، ۳۲ مگاپیکسل + ۳۲ مگاپیکسل با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه) است.

انتظار می رود سامسونگ گوشی‌های بیشتری با اگزینوس ۱۴۸۰ معرفی کند. این شرکت همچنین در حال توسعه تراشه پرچمدار اگزینوس ۲۵۰۰ است و اطلاعات تازه‌ای درباره مشخصات آن فاش شده است.

در حالیکه شایعات قبلی به چهار هسته‌ Cortex-X در این تراشه اشاره کرده بودند؛ اما طبق گزارش جدید، اگزینوس ۲۵۰۰ فقط یک هسته‌ قدرتمند Cortex-X5 با فرکانس بین ۳.۲ تا ۳.۳ گیگاهرتز خواهد داشت و در کنار آن از ۵ هسته‌ Cortex-A730 با ترکیب ۳+۲ و فرکانس‌های متفاوت استفاده خواهد کرد.

همچنین ۴ هسته‌ کم‌مصرف Cortex-A520 در داخل تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ وجود خواهد داشت که فرکانس های آن‌ها هنوز مشخص نیست.

اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ با فناوری ۳ نانومتری ساخته خواهد شد و انتظار می‌رود که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید