این مرد می‌خواهد انحصارطلبی اپل را بشکند - تکفارس 
این مرد می‌خواهد انحصارطلبی اپل را بشکند - تکفارس 
این مرد می‌خواهد انحصارطلبی اپل را بشکند - تکفارس 

این مرد می‌خواهد انحصارطلبی اپل را بشکند

افشین نوری
۶ فروردین ۱۴۰۳ - 16:15
انحصارطلبی اپل

جاناتان کانتر رئیس واحد ضد انحصار وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد انحصارطلبی اپل را از طریق قانونی بشکند.

به‌تازگی واحد ضد انحصار وزارت دادگستری آمریکا به رهبری جاناتان کانتر شکایتی علیه اپل مطرح کرده است که این غول فناوری را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

کانتر گفته است که هدف او قانون‌مدار کردن اپل و بازگرداندن رقابت به بازار است تا همه شرکت‌ها بتوانند رقابت سالمی با یکدیگر داشته باشند.

جاناتان کانتر قبلا در کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) نیز فعالیت داشته است و سابقه درخشان او نشان می‌دهد که عزم او برای شکستن انحصار اپل جدی است.

اپل به‌تازگی برای سازگاری با قوانین بازار دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، آپدیت iOS 17.4 را با قابلیت پشتیبانی از اپ استورهای شخص‌ثالث منتشر کرد که شامل بسیاری از تغییرات اجباری می‌شود که DMA تعیین کرده است.

از طرف دیگر، هر مرورگری به جز مرورگر سافاری اپل اکنون امکان استفاده از موتور رندر دلخواه خود را خواهد داشت و دیگر مجبور به استفاده از ابزار توسعه اپل نخواهد شد. همچنین وقتی که برای اولین بار مرورگر سافاری را باز و اپدیت جدید را نصب کنید با صفحه امکان انتخاب مرورگر مواجه خواهید شد.

مورد دیگری که کاربران اپل در اتحادیه اروپا از آن بهره خواهند برد این است که قابلیت NFC با کیف پول و برنامه‌های بانکی جایگزین نیز کار خواهد کرد و دیگر شما منحصرا مجبور به استفاده از Apple Pay نخواهید گشت.

 اپل گفته است که فروشگاه‌های اپ شخص‌ثالث برای همه کاربران اتحادیه اروپا در آپدیت iOS 17.4 قابل دسترس است و کاربران می‌توانند اپلیکیشن موردنظر خود را از وب‌سایت رسمی هر فروشگاه دانلود کنند. البته این فروشگاه‌ها باید توسط اپل تائید شده باشند.

توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند انتخاب کنند از خدمات پرداخت اپل استفاده کنند یا از یک سیستم پرداخت جایگزین. اگر توسعه‌دهنده‌ای بخواهد همچنان از سیستم پرداخت اپ استور استفاده کند، باید سه درصد کارمزد پرداخت کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید