تراشه آیفون ۱۶ پرو غوغا به پا خواهد کرد - تکفارس 
تراشه آیفون ۱۶ پرو غوغا به پا خواهد کرد - تکفارس 
تراشه آیفون ۱۶ پرو غوغا به پا خواهد کرد - تکفارس 

تراشه آیفون ۱۶ پرو غوغا به پا خواهد کرد

افشین نوری
۶ فروردین ۱۴۰۳ - 14:03
تراشه آیفون 16 پرو

اپل خود را برای معرفی آیفون ۱۶ پرو در ماه‌های آینده آماده می‌کند و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره تراشه آن فاش شده است.

طبق یک گزارش جدید، تمرکز اصلی تراشه A18 پرو در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس روی هوش مصنوعی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تراشه A18 پرو به لطف مساحت بزرگتری که خواهد داشت از فناوری هوش مصنوعی لبه‌ای پشتیبانی خواهد کرد.

فناوری هوش مصنوعی لبه‌ای با ترکیب محاسبات لبه‌ای و مدل‌های یادگیری ماشینی قادر خواهد بود تا قابلیت‌های هوش مصنوعی را روی دستگاه و با سرعت بسیار بالاتری اجرا کند.

تراشه A18 پرو ارتقاهایی هم در بخش گرافیک، تعداد هسته‌های پردازشی و موتور عصبی خواهد داشت که همگی درنهایت منجر به یک پردازنده قدرتمند در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس خواهند شد.

اخیرا تیم کوک مدیرعامل اپل تائید کرده بود که این شرکت در حال توسعه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد است.

کوک گفته است که هوش مصنوعی اپل در سال جاری میلادی از راه می‌رسد و همه کاربران به آن دسترسی خواهند داشت. اخیرا بلومبرگ گزارش داده بود که iOS 18 بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ آی‌اواس با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی خواهد بود.

ظاهرا اپل می‌خواهد برای رقابت با گوگل و سامسونگ، قابلیت‌های هوش مصنوعی متنوعی را به iOS 18 بیاورد. بلومبرگ گفته است که اپل ممکن است هیچ تغییر بزرگی در گوشی‌های آیفون ۱۶ ایجاد نکند، اما iOS 18 چیزی فراتر از حد معمول خواهد بود تا مشتریان را به خرید یکی از مدل‌های آیفون ۱۶ ترغیب کند.

تیم کوک جزئیات بیشتری در این زمینه بیان نکرد اما به نظر می‌رسد که اپل برنامه‌ گسترده‌ای برای حضور در بازار هوش مصنوعی دارد. تاکنون شرکت‌های زیادی وارد بازار هوش مصنوعی شده‌اند، از جمله OpenAI و گوگل و حتی سامسونگ نیز به‌تازگی قابلیت‌های هوش مصنوعی را در سری گلکسی S24 خود ارائه کرد.

سامسونگ سری گلکسی S24 را با قابلیت‌های هوش مصنوعی زیادی معرفی کرده است. این شرکت اعلام کرده که چندین قابلیت هوش مصنوعی سری گلکسی S24 برای دستگاه‌های قبلی این شرکت نیز ارائه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید