فروش کارت ویزیت استیو جابز با قیمت باورنکردنی در یک حراجی - تکفارس 
فروش کارت ویزیت استیو جابز با قیمت باورنکردنی در یک حراجی - تکفارس 
فروش کارت ویزیت استیو جابز با قیمت باورنکردنی در یک حراجی - تکفارس 

فروش کارت ویزیت استیو جابز با قیمت باورنکردنی در یک حراجی

افشین نوری
۴ فروردین ۱۴۰۳ - 11:54
کارت ویزیت استیو جابز

کارت ویزیت بسیار قدیمی استیو جابز که مربوط‌ به سال ۱۹۸۳ است در یک حراجی به فروش گذاشته شده و با قیمت بسیار بالایی فروخته شده است.

این کارت ویزیت که دارای لوگو ۶ رنگ قدیمی اپل است و روی آن به آدرس قبلی اپل و همچنین نام استیو جابز به‌عنوان رئیس هیات‌ مدیره این شرکت اشاره دارد.

حراج RR Auction اعلام کرده که کارت ویزیت استیو جابز توانسته بالاترین رکورد قیمت را در این دسته ثبت کند. این کارت ویزیت به قیمت ۱۸۱۱۸۳ دلار به فروش رفته که چیزی حدود ۱۰ میلیارد تومان می‌شود.

اخیرا هم یک چک امضا شده توسط جایز در یک حراجی به قیمت ۴۶۰۶۳ دلار به فروش رفت. این چک که توسط «شرکت رایانه‌ای اپل» در سال ۱۹۷۶ صادر شده، به خرده‌فروشی لوازم الکترونیکی RadioShack پرداخت شده است.

اخیرا در یک حراجی عمومی با نام LCG Auctions نیز یک آیفون ۲۰۰۷ با ۴ گیگابایت رم که از جعبه خارج نشده است به فروش گذاشته شد. این گوشی به قیمت ۶۳,۳۵۶.۴۰ دلار فروخته شد.

این گوشی ۱۵ سال پیش به قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شده بود و حالا فروش آن در یک حراجی نشان می‌دهد که گوشی های آیفون همچنان ارزشمند هستند.نسخه ۸ گیگابایتی این گوشی در سال ۲۰۰۷ قیمتی برابر ۵۹۹ داشت و حالا با رشد قیمت ۱۰,۶۰۰ درصدی فروخته شده است.

در هر حال کسانی که این گوشی‌ها را می خرند اکثرا کلکسیونر هستند و قبلا نیز چندین آیفون قدیمی به حراج گذاشته شده بودند و به نظر می‌رسد که قیمت تقریبی آیفون‌های نسل ۱ چیزی حدود ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار است. این‌ گوشی‌ها صرف ارزش تاریخی دارند و برای خریداران‌شان بسیار مهم هستند.  

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید