برگی از تاریخ اپل: یک چک با امضای استیو جابز به حراج گذاشته شد - تکفارس 
برگی از تاریخ اپل: یک چک با امضای استیو جابز به حراج گذاشته شد - تکفارس 
برگی از تاریخ اپل: یک چک با امضای استیو جابز به حراج گذاشته شد - تکفارس 

برگی از تاریخ اپل: یک چک با امضای استیو جابز به حراج گذاشته شد

یاسین میرزایی
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - 16:55
استیو جابز حراج

دیدن اینکه اقلام نادر مربوط به استیو جابز و سال‌های آغازین اپل به حراج گذاشته شوند اتفاقی غیرعادی نیست. این دفعه، یک چک که به‌منظور پرداخت قبض تلفن توسط استیو جابز امضا شده به حراج گذاشته شده است.

چکی که توسط بنیان‌گذار اپل امضا شده متعلق به ۱۸ تیر سال ۱۹۷۶ است و در آن نوشته شده “از حساب شرکت اپل کامپیوتر” و همراه آن اولین آدرس رسمی اپل در پالو آلتو، کالیفرنیا ذکر شده است. براساس اطلاعاتی که حراجی RR منتشر کرده است، این قبض در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و توسط کمپانی PAS/DNA که در نمره ‌دهی به اقلام کلکسیونی تخصص دارد GM MT 10 یعنی بالاترین نمره ممکن را دریافت کرده است.

در وبسایت این حراجی نوشته شده است:

یک چک مرغوب امضا شده توسط جابز به‌منظور پرداخت قبض تلفن اپل کامپیوتر در حدود ۳۱ سال پیش، قبل از عرضه اولین آیفون در سال ۲۰۰۷. در طی این مدت در تابستان ۱۹۷۶، حدود چهار ماه بعد از پایه‌گذاری شرکت اپل کامپیوتر، جابز و وازنیک سخت مشغول ساخت اولین محصول شرکت خود بودند.

در تاریخ ۱۸ تیر ۱۹۷۸، این چک به مبلغ ۲۰۱ دلار برای پرداخت به شرکت تلفنی Pacific کشیده شده که می‌تواند نگاهی اجمالی به روزهای اول این غول فناوری ارائه دهد و یادآوری از شروع محقر این کمپانی در گاراژ استیو جابز باشد. البته خرید این چک نایاب آسان نخواهد بود. خریداران می‌توانند قیمت‌های پیشنهادی خود را تا ۲ فروردین ۲۰۲۴ ثبت کنند. بالاترین قیمتی که تاکنون پیشنهاد شده ۱۵ هزار دلار است.

همچنین در وبسایت این حراجی می‌توانید اقلام قیمتی و کمیاب دیگر مانند کامپیوتر Apple-1 که توسط استیو وازنیک امضا شده است، کامپیوتر Apple Lisa همراه با جعبه اصلی، نمونه اولیه موس مکینتاش، MessagePad نیوتن و حتی اولین مدل آیفون به صورت پلمپ را خریداری کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید