چک امضا شده توسط استیو جابز به قیمت ۱۳۵,۲۶۱ دلار به فروش رفت - تکفارس 
چک امضا شده توسط استیو جابز به قیمت ۱۳۵,۲۶۱ دلار به فروش رفت - تکفارس 
چک امضا شده توسط استیو جابز به قیمت ۱۳۵,۲۶۱ دلار به فروش رفت - تکفارس 

چک امضا شده توسط استیو جابز به قیمت ۱۳۵,۲۶۱ دلار به فروش رفت

افشین نوری
۶ شهریور ۱۴۰۲ - 12:03
استیو جابز

در تاریخ ۱۹ مارس ۱۹۷۶، یک چک به مبلغ ۱۱۶.۹۷ دلار توسط استیو جابز به شرکت Ramlor که یک تولید کننده برد مدار چاپی (PCB) بوده داده شده است.

این چک ظاهرا بابت بردهای رایانه‌های Apple-1 پرداخت شده است. از آنجائیکه مبالغ بیش از صد دلار نیاز به امضای دو شریک داشت، بنابراین علاوه بر جابز، وزنیاک هم این چک را امضا کرده است.

کامپیوترهای Apple-1 ابتدا به عنوان یک کیت PCB طراحی شده بودند، اما وقتیکه توجه پل ترل، صاحب فروشگاه Byte به این کامپیوترها جلب شد، حجم تولید آن‌ها گسترش پیدا کرد. ترل اقدام به خرید ۵۰ عدد از این کامپیوترها به قیمت ۵۰۰ دلار کرد و قصد داشت که آنها را به قیمت خرده فروشی ۶۶۶.۶۶ دلار بفروشد.

گفتنی است، قبلا یک ماوس قدیمی Apple Computer متعلق به سال ۱۹۸۴ به قیمت ۱۷۲۶۹ دلار و یک رایانه Apple-1 به قیمت ۲۲۳۵۲۰ دلار فروخته شدند. همچنین قبلا یک آیفون ۴ گیگابایتی آکبند سال ۲۰۰۷ به قیمت ۱۵۸۰۰۰ دلار فروخته شده بود.

یک عکس بسیار قدیمی از استیو جابز نیز اخیرا منتشر شده بود. این عکس متعلق به سال ۱۹۸۴ است که جابز را در حال تماشا کردن یک نفر که در حال کار کردن با دستگاه مکینتاش است نشان می‌دهد. این عکس در آرشیو ایمیل‌های جابز پیدا شده است و داستان این عکس از زبان یکی از مدیران اجرایی اپل به نام لسیل برلین به صورت زیر است:

استیو جابز

یکی از دوستان جابز به نام Jean Pigozzi که یک عکاس آماتور بود این عکس را گرفته است. ظاهرا جابز او را دعوت به یک کنفرانس نرم‌افزاری در نیو اورلئان می‌کند و در یکی از روزهای کنفرانس، آن دو در خیابان O’Keefe Avenue حرکت می‌کردند تا مکانی را برای خوردن شام پیدا کنند. استیو جابز کمی تندتر حرکت می‌کرد و جلوی یک مغازه متوجه شد که یک نفر در داخل مغازه با دستگاه مکینتاش کار می‌کند. این دستگاه آن زمان به تازگی معرفی شده بود و طرفداران زیادی برای آن وجود داشت. 

جابز با دیدن این صحنه خم می‌شود تا دقیق‌تر داخل مغازه را نگاه کند. ظاهرا او کنجکاو بوده ببیند فرد داخل مغازه چگونه با مکینتاش کار می‌کند. در همان زمان بود که Pigozzi اقدام به عکس گرفتن از جابز می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید