جریمه ۴۹۰ میلیون دلاری اپل به خاطر فریب دادن سهامداران - تکفارس 
جریمه ۴۹۰ میلیون دلاری اپل به خاطر فریب دادن سهامداران - تکفارس 
جریمه ۴۹۰ میلیون دلاری اپل به خاطر فریب دادن سهامداران - تکفارس 

جریمه ۴۹۰ میلیون دلاری اپل به خاطر فریب دادن سهامداران

فرزاد اسرافیلی
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - 19:51
اپل

شرکت اپل موافقت کرده است ۴۹۰ میلیون دلار به سهامداران شاکی که اعتقاد دارند مدیران این شرکت در سال ۲۰۱۸ وضعیت بازار فروش در چین را مخفی کرده است، پرداخت کند.

سهامداران، مدیران اپل به‌ویژه تیم کوک مدیرعامل این شرکت را متهم کرده‌اند در نوامبر ۲۰۱۸ اعلام کردند کسب‌وکار این شرکت در چین همچنان وضعیت مناسبی دارد. این در حالی است که فروش محصولاتشان در این کشور رو به کاهش بود.

در آن زمان، اپل از کاهش رشد اقتصادی چین و همچنین از تنش بین چین و ایالات متحده ضربه خورده بود. این توافق که تقریباً پنج سال پس از شروع این پرونده صورت گرفته است، باید به تایید قاضی فدرال در اوکلند برسد.

کوک در جریان یک کنفرانس تلفنی در مورد فروش محصولاتشان اظهار داشت کشورهای ترکیه، هند، برزیل و روسیه تنها اقتصادهای نوظهوری بودند که در آن وضعیت فروش این شرکت مناسب نبود. نکته جالب این بود که وی چین را در این فهرست قرار نداد.

با این حال، در سه ماهه بعدی اپل برای اولین بار از زمانی که کوک در سال ۲۰۱۱ مدیریت را به دست گرفت، درآمدی کمتر از اهداف تعیین شده کسب کرد.

سهامداران این دعوای دسته جمعی خود را علاوه بر خود شرکت، علیه کوک و لوکا ماستری، مدیر مالی، مطرح کرده بودند. جلسه استماع برای تایید این توافق برای ۳۰ آوریل تعیین شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید