انتشار ایمیل جنجالی ایلان ماسک درباره آینده نسل بشر - تکفارس 
انتشار ایمیل جنجالی ایلان ماسک درباره آینده نسل بشر - تکفارس 
انتشار ایمیل جنجالی ایلان ماسک درباره آینده نسل بشر - تکفارس 

انتشار ایمیل جنجالی ایلان ماسک درباره آینده نسل بشر

افشین نوری
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - 16:18
ایلان ماسک آینده نسل بشر

ایمیل جنجالی ایلان ماسک درباره آینده نسل بشر منتشر شد. دعوای حقوقی اخیر ایلان ماسک با شرکت هوش مصنوعی OpenAI باعث شده تا یک‌سری ایمیل‌های قدیمی که بین او و این شرکت ردوبدل شده فاش شوند.

در یکی از ایمیل‌ها که ایلان ماسک به بنیان‌گذاران OpenAI از جمله سم آلتمن فرستاده، او درباره آینده نسل بشر هشدار داده و گفته است که «آینده‌ بشریت در دستان [حذف شده] است».

پس از این جمله، سطر دیگری نیز حذف شده‌ و ماسک در ادامه گفته است: «توانایی آن‌ها خیلی بیشتر از این‌ حرف‌هاست.»

هنوز مشخص نیست که منظور ماسک از افرادی که در ایمیل خود به آن‌ها اشاره کرده است کیست. برخی‌ها حدس می‌زنند شاید منظور او گوگل یا شرکت دیپ‌مایند بوده باشد.

ایلان ماسک

ماسک در انتهای ایمیل خود گفته است «واقعا امیدوار هستم که اشتباه کنم.» گفتنی است ماسک یکی از بنیان‌گذاران OpenAI است که بعدا از این شرکت جدا شد.

به نظر می‌رسد منظور ماسک از ارسال این ایمیل، هشدار به OpenAI درباره افراد یا گروهی بوده که می‌توانند کارهای مرموزی با هوش مصنوعی انجام دهند و آینده بشریت را تحت تاثیر قرار دهند.

ایلان ماسک به‌تازگی از شرکت OpenAI و مدیرعامل آن سم آلتمن به دلیل خیانت به اهداف اولیه این شرکت یعنی خدمت‌دهی به بشریت به جای سودآوری، شکایت کرده است.

ماسک در شکایت خود گفته است، زمانی که وی از تاسیس شرکت OpenAI حمایت مالی کرد، با آلتمن و گرگ براکمن، عضو هیئت رئیسه شرکت توافق کردند این شرکت در حوزه هوش مصنوعی غیرانتفاعی باشد و در جهت مزیت رساندن به مردم توسعه یابد.

ماسک در دادخواست ادعا می‌کند که OpenAI بدلیل روابط نزدیکی که با مدیران ارشد مایکروسافت دارد، این توافق را عملاً زیر پا گذاشته و سیاست‌های شرکت را از مسیر درست خود منحرف کرده است.

OpenAI از اظهار نظر در مورد این شکایت خودداری کرده‌ است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید