اولین نتایج بنچمارک مک بوک ایر اپل با پردازنده M3 منتشر شد - تکفارس 
اولین نتایج بنچمارک مک بوک ایر اپل با پردازنده M3 منتشر شد - تکفارس 
اولین نتایج بنچمارک مک بوک ایر اپل با پردازنده M3 منتشر شد - تکفارس 

اولین نتایج بنچمارک مک بوک ایر اپل با پردازنده M3 منتشر شد

محمدامین حیدری
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 14:46
نتایج بنچمارک مک بوک ایر M3

به تازگی اولین نتایج مربوط به عملکرد نسخه جدید مک بوک ایر اپل با پردازنده M3 در بنچمارک گیک بنچ ۵ منتشر شده است که می‌تواند جزئیات بیشتری درباره قدرت پردازشی این لپ‌تاپ به ما بدهد.

به گزارش وب‌سایت MySmartPrice، نسخه جدید مک بوک ایر با پردازنده M3 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم یکپارچه، در بنچمارک گیک بنچ توانسته است در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیاز ۳۱۵۷ و ۱۲۰۲۰ را به‌دست آورد. این نتایج که با شناسه مک بوک ۱۳ و ۱۵ قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهد امتیازهای کسب شده متعلق به به مدل ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ می‌باشد.

درحالی که نسخه پیشین این مک بوک ایر با پردازنده M2 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب به امتیاز ۲۶۱۰ و ۱۰۱۲۰ دست یافته است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تراشه‌ M3 به‌کار رفته در نسخه جدید مک بوک ایر در مقایسه با تراشه‌ M2 در بخش تک‌هسته‌ای حدود ۲۰ درصد و در بخش چند‌هسته‌ای ۱۸ درصد سریع‌تر عمل می‌کند. جالب است بدانید باتوجه به نتایج مربوط به بنچمارک‌های پردازنده، این امتیازات به‌دست آمده با تراشه‌ M3 در مک بوک پرو ۱۴ اینچ برابری می‌کند.

به گفته اپل، مک‌بوک ایر جدید علاوه‌بر پشتیبانی از حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه رم یکپارچه، با بهره‌مندی از هشت هسته در بخش CPU و ۱۰ هسته در بخش GPU، به ترتیب تا ۶۰ درصد و ۱۳ برابر از مک بوک ایر با پردازنده M1 و مک بوک ایر مجهز به پردازنده اینتل سریع‌تر است.

درحالی که مدل ۱۳ اینچی مک بوک ایر با پردازنده M2، همچنان با قیمت ۹۹۹ دلار در آمریکا قابل خریداری است، قیمت نسخه مجهزشده به پردازنده M3 از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید