تراشه موبایلی اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با گرافیک سریع‌تر معرفی شد - تکفارس 
تراشه موبایلی اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با گرافیک سریع‌تر معرفی شد - تکفارس 
تراشه موبایلی اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با گرافیک سریع‌تر معرفی شد - تکفارس 

تراشه موبایلی اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با گرافیک سریع‌تر معرفی شد

افشین نوری
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - 14:18
اسنپدراگون 7 نسل 3

کوالکام جدیدترین تراشه میان‌رده خود که اسنپدراگون ۷ نسل ۳ نام دارد معرفی کرده است. هرچند نامگذاری این تراشه ممکن است به معنای جایگزینی آن با اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ یا اسنپدراگون ۷s نسل ۲ باشد، اما اسنپدراگون ۷ نسل ۳ در واقع بین این دو تراشه قرار دارد.

اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC شاخته شده و از معماری ۱+۳+۴ بهره می‌برد. ان تراشه دارای یک هسته اصلی Kryo با فرکانس ۲.۶۳ گیگاهرتز، ۳ هسته با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است.

کوالکام می‌گوید که اسنپدراگون ۷ نسل ۳ در مقایسه با اسنپدراگون ۷ نسل ۱ حدود ۱۵ درصد عملکرد پردازشی بهتر و ۵۰ درصد عملکرد گرافیکی سریع‌تر است. این تراشه همچنین ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

 اسنپدراگون 7 نسل 3

از طرفی، واحد پردازش عصبی Qualcomm Hexagon آن ۶۰ درصد عملکرد هوش مصنوعی سریع‌تری نسبت به نسل ۱ دارد. همچنین گرافیک نسل ۳ از APIهای OpenGL ES 3.2، OpenCL 2.0 FP و Vulkan 1.3 پشتیبانی می‌کند.

تراشه جدید کوالکام از نمایشگرهای ۴K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز یا +FHD با نرخ ۱۶۸ هرتز پشتیبانی می‌کند. این پردازنده مجهز به یک ISP Qualcomm Spectra است که می‌تواند ماژول‌های دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را مدیریت کند و ویدیوهای ۴K HDR با فرکانس ۶۰ هرتز فیلم‌برداری کند.

اسنپدراگون ۷ نسل ۳ دارای سیستم مودم-RF 5G Snapdragon X63 است که سرعت دانلود تا ۵ گیگابیت بر ثانیه را در باندهای mmWave و زیر ۶ گیگاهرتز ارائه می‌کند. این تراشه همچنین از استانداردهای اتصال وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۷ نسل ۳ تا چند هفته آینده توسط شرکت‌های آنر و ویوو معرفی شوند. کوالکام اخیرا از تراشه اسنپدراگون ۷s نسل ۲ رونمایی کرده بود. این تراشه با فناوری ۴ نانومتری ساخته شده و قرار است به عنوان جایگزین ارزان‌تری برای تراشه‌های اسنپدراگون ۸ باشد.

تراشه ۷s در مقایسه با سایر پردازنده‌های اسنپدراگون ۷ قدرت کمتری دارد و ISP آن نیز چندان عالی نیست. طبق برخی شایعات، این تراشه احتمالا در سری ردمی نوت ۱۳ که قرار است ماه جاری معرفی شود استفاده خواهد شد.

این تراشه یک پلت‌فرم ۴ نانومتری میان رده است و کوالکام به جای معرفی نسل اول ۷s یا نسل دوم اسنپدراگون ۷ مستقیما به سراغ آن رفته است. این پردازنده دارای چهار هسته عملکردی با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید