سامسونگ از مدل هوش مصنوعی Samsung Gauss رونمایی کرد - تکفارس 
سامسونگ از مدل هوش مصنوعی Samsung Gauss رونمایی کرد - تکفارس 
سامسونگ از مدل هوش مصنوعی Samsung Gauss رونمایی کرد - تکفارس 

سامسونگ از مدل هوش مصنوعی Samsung Gauss رونمایی کرد

افشین نوری
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 07:48
سامسونگ

سامسونگ برای اولین بار یک مدل هوش مصنوعی مولد به نام Samsung Gauss معرفی کرده است. این مدل هوش مصنوعی به افتخار ریاضیدان مشهور کارل فردریش گاوس نامگذاری شده است.

سامسونگ در کنفرانس هوش مصنوعی خود گفت که این نام نشان‌دهنده چشم‌انداز سامسونگ برای مدل‌های هوش مصنوعی است تا بتواند به بهبود زندگی مردم در همه جا کمک کند.

سامسونگ گفته است که این مدل توسط واحد تحقیقاتی این شرکت توسعه یافته است و در حال حاضر توسط کارمندان داخل شرکت استفاده می‌شود. این مدل قرار است در آینده به برنامه‌های کاربردی سامسونگ ادغام شود.

به گفته سامسونگ این مدل برای افزایش بهره‌وری در انجام کارهایی مانند نوشتن ایمیل، خلاصه کردن اسناد و ترجمه طراحی شده است و خود این مدل از مدل‌های مختلفی تشکیل شده تا آن را در فضای ابری و روی دستگاه اجرا کنند.

این مدل همچنین یک دستیار کد نویسی دارد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به راحتی کدنویسی کنند. با استفاده از این مدل همچنین می‌توان تصاویر را تولید و ویرایش کرد.

سامسونگ مسائل امنیتی را نیز در این مدل لحاظ کرده است و از اطلاعات شخصی کاربران محافظت خواهدد کرد. مایکروسافت نیز اخیراً ابزار بازبینی محتوای هوش مصنوعی Azure را منتشر کرده است. شرکت مدعی است که این ابزار می‌تواند یک محیط اجتماعی سالم و هماهنگ ایجاد کند. طبق گفته‌های شرکت، با استفاده از این ابزار می‌توان محتوای نامناسب مرتبط با نفرت، خشونت و تعصب موجود در متون و تصاویر را کاهش داد.

در واقع راه‌اندازی رسمی ابزار بررسی محتوای هوش مصنوعی با نام Azure در می امسال انجام شد. با این حال، این ابزار برای چندین ماه مورد آزمایش قرار گرفت. این شرکت پس از انجام آزمایش‌های دقیق، رسماً این ابزار را منتشر کرد. بدون توجه به آن‌که محتوای منفی در متن یا تصویر باشد، ابزار امنیت هوش مصنوعی Azure می‌تواند به کمک مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی آموزش‌دیده، آن‌ها را شناسایی کند.

این ابزار می‌تواند تصاویر یا متون را به هشت زبان درک کند. این ابزار به برخی از محتواهای نامناسب امتیاز می‌دهد و از این طریق به بازرس های انسانی هشدار می‌دهد که آن‌ها به بازبینی نیاز دارد. ابتدا ابزار بازبینی محتوا در Azure OpenAl قرار گرفت. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید