یک شکایت دسته‌جمعی علیه ردیاب ایرتگ اپل، آن را خطرناک توصیف کرده است - تکفارس 
یک شکایت دسته‌جمعی علیه ردیاب ایرتگ اپل، آن را خطرناک توصیف کرده است - تکفارس 
یک شکایت دسته‌جمعی علیه ردیاب ایرتگ اپل، آن را خطرناک توصیف کرده است - تکفارس 

یک شکایت دسته‌جمعی علیه ردیاب ایرتگ اپل، آن را خطرناک توصیف کرده است

افشین نوری
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 10:20
ایرتگ

به گزارش ArsTechnica، در یک ماه اخیر بیش از ۴۰ نفر قربانی تعقیب ایرتگ شده‌اند و همین موضوه منجر به طرح یک شکایت دسته جمعی علیه اپل شده است. این شکایت در دادگاه کالیفرنیا ثبت شده و اپل را متهم کرده که اجازه داده است گجت ایرتگ به یکی از خطرناک‌ترین فناوری‌ها تبدیل شود، چراکه سارقان می توانند با استفاده از آن اقدام به تعقیب افراد بکنند.

در ماه‌های اخیر، تعداد شکایت‌ها علیه ایرتگ اپل افزایش یافته است و در آن‌ها ادعا شده که اپل برای جلوگیری از سوء‌استفاده از آن به اندازه کافی تلاش نکرده است. حتی قتل‌هایی نیز رخ داده است که در آن‌ها قاتل از ایرتگ برای ردیابی قربانی استفاده کرده است.

حالا در یک شکایت دسته جمعی، قربانیان ادعا کرده‌اند که توسط یک ایرتگ مخفی اپل تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. برای مثال، یک زن اهل ایندیانا ادعا کرده که پسر او توسط دوست دختر سابقش کشته شده که از ایرتگ برای ردیابی او استفاده کرده است.

قربانیان در شکایت خود گفته‌اند که اپل قوانین فدرال و ایالتی را نقض کرده است و با سهل‌انگاری تمام یک ردیاب مشکل‌دار را روانه بازار کرده است. شاکیان از دادگاه خواسته‌اند که اپل باید به آن‌ها غرامت بدهد و این شرکت باید در رابطه با ایرتگ خود مسئولیت‌پذیر باشد.

اپل قرار است تا ۲۷ اکتبر درخواستی برای رد این شکایت ارائه کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه این دعوای حقوقی چه می‌شود. اخیرا گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه سارقان و افراد شرور با استفاده از گجت ایرتگز اپل اقدام به ردیابی افراد و دزدیدن وسایل شخصی آن‌ها کرده‌اند. به همین خاطر اپل آپدیت‌هایی را برای این گجت ارائه کرد تا مشکل بوجود آمده را رفع کند.

این آپدیت‌ها شامل دو آپدیت مجزا می‌شوند که آپدیت اول به‌تازگی و آپدیت دوم اواخر امسال ارائه خواهد شد. در آپدیت اول، کاربران ایرتگز این هشدار را در زمان تنظیم اولیه آن مشاهده خواهند کرد که این گجت صرفا برای ردیابی وسایل عرضه شده و نه برای رهگیری افراد. در این هشدار گفته می‌شود که ردیابی افراد جرم محسوب می‌شود و ایرتگز قادر به شناسایی افراد مجرم است و می‌تواند آن‌ها را به دادگاه بکشاند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید