کوچکترین پردازنده گرافیکی اکسترنال جهان آزمایش شد - تکفارس 
کوچکترین پردازنده گرافیکی اکسترنال جهان آزمایش شد - تکفارس 
کوچکترین پردازنده گرافیکی اکسترنال جهان آزمایش شد - تکفارس 

کوچکترین پردازنده گرافیکی اکسترنال جهان آزمایش شد

افشین نوری
۹ مهر ۱۴۰۲ - 09:11
کوچک‌ترین پردازنده گرافیکی اکسترنال

کوچکترین پردازنده گرافیکی اکسترنال جهان با نام GPD G1 به‌تازگی مورد آزمایش قرار گرفته است. این پردازنده می‌تواند یکی از موثرترین راه‌ها برای ارتقا گرافیک لپ‌تاپ شما بدون نیاز به تعویض GPU داخلی باشد.

GPD G1 بسیار شبیه به یک داک استیشن بوده و دارای پورت های زیادی است. این دستگاه با وزن ۸۶۷ گرم و ابعاد ۲۲۵x111x30 میلی متر، دارای یک پردازنده گرافیکی Radeon RX 7600M XT با ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 است.

طبق ادعای وب‌سایت PC Watch که این پردازنده را تست کرده، عملکرد آن در حد کارت گرافیکی GeForce RTX 3070 انویدیا است. PC Watch این پردازنده گرافیکی را در نوت بوک ThinkPad X1 Carbon Gen9 با تراشه CPU Intel Core i7-1165G7 و سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ پرو آزمایش کرده است.

این نوت بوک در صورت عدم اتصال به GPD G1 امتیاز ۱۳۷۳ را کسب کرد، اما با اتصال به GPD G1 توانست امتیاز خود را با افزایش ۵۹۰ درصدی به ۸۹۰۰ برساند. امتیاز Blue Protocol نیز از ۲,۳۱۹ به ۱۱,۹۳۷افزایش یافت.

سپس تست‌هایی با استفاده از PCMark 10 و PCMark 10 Extended انجام شد که نشان دادند اضافه کردن GPD G1 امتیازهای نوت بوک را برای اولی ۱۷ درصد و برای دومی ۵۱ درصد افزایش می‌دهد.

این پردازنده نه تنها می‌تواند عملکرد دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، بلکه به عنوان یک داک استیشن نیز عمل می‌کند که می‌تواند آن را تبدیل به همراهی عالی برای لپ تاپ‌ها بکند.

GPD G1 مجهز به سه درگاه USB-A 3.2 3.2، یک کارتخوان SD، دو درگاه DisplayPort 1.4، یک پورت HDMI 2.1، یک پورت OCuLink و یک پورت USB 4.0 است. همچنین یک درگاه USB Type-C برای شارژ وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید