فضانورد ناسا با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌ المللی رسید - تکفارس 
فضانورد ناسا با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌ المللی رسید - تکفارس 
فضانورد ناسا با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌ المللی رسید - تکفارس 

فضانورد ناسا با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌ المللی رسید

مهدی حلوائی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - 10:26
ناسا

لورال اوهارا (Loral O’Hara)، فضانورد سازمان ناسا، به همراه اولگ کونوننکو (Oleg Kononenko) و نیکولای چاب (Nikolai Chub) از آژانس فضایی راسکاسموس (Roscosmos) روسیه با فضاپیمای روسی سایوز با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند.

مطالب مرتبط:

این سه فضانورد روز جمعه، ۱۵ سپتامبر، از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان سوار بر فضاپیمای سایوز به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شدند و پس از گذشت ۳ ساعت در فاصله‌ی ۲۵۰ مایلی از زمین روی این ایستگاه فرود آمدند. در حال حاضر ایستگاه فضایی بین‌المللی ۱۰ نفر را در خود جای داده است که شما می‌توانید آنها را در تصویر منتشرشده توسط ناسا در بخش زیر مشاهده کنید.

سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی

لورال اوهارا، اهل تگزاس، اولین سفر فضایی خود را تجربه می‌کند و قرار است تا شش ماه آینده در ایستگاه فضایی بین‌المللی مشغول فعالیت باشد اما دو همکار روسی او تا یک سال دیگر مهمان این ایستگاه خواهند بود. کمتر از یک ماه پیش نیز چهار فضانورد ماموریت کرو ۷ ناسا به این ایستگاه رسیده بودند. قرار است هفته‌ی دیگر، فرانک روبیو (Frank Rubio) از ناسا و سرگی پراکوپیف (Sergey Prokopyev) و دیمیتری پتلین (Dimitri Petelin) از راسکاسموس، ایستگاه یادشده را ترک کنند. روبیو تا هفته‌ی آینده به اولین فضانورد ناسا تبدیل می‌شود که رکورد اقامت ۳۷۱ روزه در ایستگاه فضایی بین‌المللی را به نام خود ثبت می‌کند.

در ابتدا قرار بود این فضانورد تنها ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته باشد اما نقص فنی فضاپیمای سایوز باعث شد تا بازگشت او به زمین به تعویق بیفتد. در واقع قرار بود اوهارا و دو فضانورد روسی همراه او نیز ۶ ماه پیش به این پایگاه فضایی منتقل شوند اما اتفاقی که برای فضاپیما فرانک روبیو رخ داد در نهایت به تاخیر پرتاب فضاپیمای آنها نیز منجر شد.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید