اکثر نمایشگرهای آیفون ۱۵ توسط سامسونگ ساخته خواهند شد - تکفارس 
اکثر نمایشگرهای آیفون ۱۵ توسط سامسونگ ساخته خواهند شد - تکفارس 
اکثر نمایشگرهای آیفون ۱۵ توسط سامسونگ ساخته خواهند شد - تکفارس 

اکثر نمایشگرهای آیفون ۱۵ توسط سامسونگ ساخته خواهند شد

افشین نوری
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - 11:02
آیفون 15

به نظر می رسد اکثر نمایشگرهای آیفون ۱۵ توسط سامسونگ ساخته خواهند شد، چراکه شرکت‌های ال جی و BOE نتوانستند تائیدیه اپل را برای تولید برنامه‌ریزی اولیه جلب کنند.

اپل همواره دوست داشته چندین تامین کننده برای قطعات گوشی‌های خود داشته باشد. این کار باعث انعطاف پذیری این شرکت در برابر مشکلات عرضه می‌شود و همچنین اپل را در مذاکرات خود برای قیمت قوی‌تر می‌کند.

اما در مورد آیفون ۱۵، اپل تصمیم داشت سفارشات نمایشگر آن را بین شرکت‌های سامسونگ و ال جی و BOE تقسیم کند. در اوایل ماه مارس، شنیده شد که BOE در تولید نمایشگرها با مشکلاتی مواجه شده است و حالا به نظر می‌رسد این شرکت چینی BOE نتوانسته مشکلات مربوطه را برطرف کند و اپل سفارشات خود را از این شرکت گرفته است.

ظاهرا این مشکل مربوط به بریدگی داینامیک آیلند برای استفاده از دوربین جلو و فناوری Face ID است. حالا با انتقال سفارشات اپل به سامسونگ، BOE از لیست اپل خارج شده است.

ال جی هم قرار بود برای هر دو مدل آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس نمایشگر بسازد، اما گزارش داده است که ال جی نیز نتوانسته خود را برای تولید نمایشگرهای آیفون ۱۵ پرو مکس آماده کند اما برخی از نمایشگرهای آیفون ۱۵ پرو را خواهد ساخت.

قیمت آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی و آیفون ۱۵ پلاس برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از ۸۹۹ دلار شروع می شود. هرچند اضافه شدن درگاه USB-C خبر خوبی است، اما طراحی آیفون ۱۵ تغییر چندانی نکرده است و این گوشی بسیار شبیه به آیفون ۱۴ است و از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره می‌برد.

از طرف دیگر، امسال همه مدل‌های آیفون ۱۵ با قابلیت جزیره پویا معرفی شده‌اند. این بریدگی برای اولین بار سال گذشته در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ارائه شد که امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و تعامل با اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند. آیفون ۱۵ مجهز به یک صفحه نمایش OLED Super Retina است که از محتوای دالبی ویژن با روشنایی ۱۶۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۲۰۰۰ نیت است که دو برابر آیفون ۱۴ می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید