گزارش: گوگل و متا به مهندسان خود بیشتر  از اپل حقوق می دهند - تکفارس 
گزارش: گوگل و متا به مهندسان خود بیشتر  از اپل حقوق می دهند - تکفارس 
گزارش: گوگل و متا به مهندسان خود بیشتر  از اپل حقوق می دهند - تکفارس 

گزارش: گوگل و متا به مهندسان خود بیشتر از اپل حقوق می دهند

افشین نوری
۷ شهریور ۱۴۰۲ - 09:21
متا

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که مهندسان اپل در مقایسه با شرکت‌هایی مثل متا و گوگل چقدر حقوق دریافت می‌کنند. گزارش جدید Blind اطلاعات خوبی را در این زمینه ارائه می‌دهد. طبق این گزارش، گوگل و متا پردرآمدترین شرکت‌های فناوری برای مهندسان هستند، در حالیکه مایکروسافت و اپل پول کمتری می‌پردازند.

درباره Blind باید بگوییم که این سایت یک انجمن آنلاین است که کارمندان شرکت‌های فناوری می‌توانند اطلاعات شغل خود را به‌طور ناشناس به اشتراک بگذارند. این اطلاعات می‌تواند شامل ارتقا شغل، حقوق، شکایت یا موارد دیگر باشد.

اطلاعات نشان می دهند که آمازون، گوگل و متا به مهندسان سطح پایه خود بیشتر از اپل و مایکروسافت حقوق می‌دهند. آمازون به طور متوسط ۱۵۹۰۰۰ دلار، گوگل ۱۸۴۰۰۰ دلار و متا ۱۷۹۰۰۰ دلار، در حالیکه اپل برای مهندسان خود ۱۴۲۰۰۰ دلار و مایکروسافت ۱۴۱۰۰۰ دلار می‌پردازند.

متا

این موضوع تقریبا در همه سطوح شغلی شامل حرفه‌ای، ارشد و مدیران نیز صادق است. اما گزارش Blind به چند نکته جالب هم اشاره کرده است. برای مثال، محدوده پرداخت‌های آمازون وسیع‌تر از سایر شرکت‌ها است.

با این حال، اپل پرداخت‌های رقابت‌تری نسبت به سایر شرکت‌ها دارد، ولی سطوح پرداختی‌های آن سازگارتر و منصفانه‌تر است. گوگل متعادل‌ترین پرداخت‌ها را در بین شرکت‌های بزرگ فناوری دارد. در مقابل، مهندسان متا سریع‌ترین رتبه‌بندی و بالاترین دستمزد را دارد.

مایکروسافت نیز هرچند دارای شغل های زیادی برای مهندسان نرم افزار است، اما پرداخت‌های کمتری در مقایسه با سایر شرکت‌ها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت Blind مراجعه کنید.

گفتنی است بسیاری از این شرکت‌ها در ماه‌های اخیر بسیاری از مهندسان خود را اخراج کرده‌اند. متا قرار است سومین دور از تعدیل نیروی خود را به‌زودی شروع کند بطوریکه ظاهرا حدود ۶۰۰۰ هزار نفر از نیروهای این شرکت فناوری تعدیل خواهند شد.

متا در مرحله اول که در ماه نوامبر ۲۰۲۲ انجام شده ۱۱ هزار نفر از کارکنان خود را اخرج کرد و در ماه مارس ۲۰۲۳ نیز دومین مرحله از تعدیل نیروهای خود را انجام داد. در این مرحله حدود ۱۰ هزار نفر از کارمندان متا تحت تاثیر قرار گرفتند که در حدود ۴۰۰۰ نفر در گام اول تعدیل شدند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید