گزارش: تعداد کاربران فعال تردز در عرض یک هفته نصف شده است - تکفارس 
گزارش: تعداد کاربران فعال تردز در عرض یک هفته نصف شده است - تکفارس 
گزارش: تعداد کاربران فعال تردز در عرض یک هفته نصف شده است - تکفارس 

گزارش: تعداد کاربران فعال تردز در عرض یک هفته نصف شده است

افشین نوری
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - 10:48
انتشار پست از اینستاگرام به تردز

اپلیکیشن متا تردز به‌تازگی معرفی شد و با توجه به استقبال خوبی که از آن صورت گرفت به نظر می رسید که طی چند ماه آینده بتواند از توییتر پیشی بگیرد، اما ظاهرا این اتفاق به این راحتی‌ها نخواهد افتاد.

طبق گزارشی که شرکت تحلیل داده Similarweb منتشر کرده است، تعداد کاربران فعال روزانه تردز در عرض یک هفته از ۴۹ میلیون به ۲۳.۶ میلیون نفر کاهش یافته است.

بهترین روز تردز ۷ جولای، یعنی دو روز پس از معرفی آن، بوده اما پس از آن به‌تدریج تعداد کاربران فعال روزانه این اپلیکیشن کاهش یافته است. Similarweb همچنین گفته است که مجموع دقیقه‌های استفاده روزانه از تردز از ۲۱ دقیقه در ۷ جولای به حدود ۶ دقیقه در ۱۴ جولای کاهش یافته است.

تردز

تردز بعد از معرفی با استقبال گسترده‌ای از سوی کاربران مواجه شد و طبق داده‌های سایت Quiver Quantitative، تعداد کاربران آن در ۱۰ جولای به ۱۰۰ میلیون نفر رسید. به نظر می‌رسد یکی از دلایل موفقیت تردز در روزهای اول این بود که ایجاد حساب کاربری آن برای کاربران اینستاگرام بسیار آسان بود. البته اگر این اپلیکیشن در اتحادیه اروپا قابل دسترس بود، احتمالا تعداد کاربران اولیه آن بسیار بیشتر می‌شد.

تردز هنوز بسیاری از قابلیت‌های اساسی توییتر مانند ایموجی‌ها، هشتگ‌ها و فید زمانی را ندارد. اما خبر خوب برای تردز اینکه طبق داده‌های Similarweb، کاربران جدید توییتر کاهش یافته و از ۱۹ درصد در می ۲۰۲۲ به ۱۶ درصد در می ۲۰۲۳ رسیده است.

متیو پرنس مدیرعامل کلودفلر با انتشار یک نمودار نشان داده بود که از ژانویه امسال، ترافیک توییتر در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها در حال کاهش است. همچنین شرکت آنالیز وب SimilarWeb گزارش داده است که طی دو روز اول عرضه تردز، ترافیک توییتر در مقایسه با دو روز مشابه در هفته قبل، ۵ درصد کاهش یافته است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

با افزایش کاربران تردز، ایلان ماسک و لیندا یاکارینو، مدیران عامل توییتر، معیار جدیدی برای میزان تعامل کاربران به اشتراک گذاشته‌اند که کمی دلگرم‌کننده‌تر از گزارش‌های ترافیکی فوق است.

ماسک در صفحه خود نوشته است که مجموع ثانیه‌های استفاده کاربران توییتر از صفحه نمایش گوشی طبق گزارش‌های iOS و اندروید یک رکورد زده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید