لیندا یاکارینو: توییتر رکورد استفاده در روز را شکسته است - تکفارس 
لیندا یاکارینو: توییتر رکورد استفاده در روز را شکسته است - تکفارس 
لیندا یاکارینو: توییتر رکورد استفاده در روز را شکسته است - تکفارس 

لیندا یاکارینو: توییتر رکورد استفاده در روز را شکسته است

افشین نوری
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - 09:11
توییتر

لیندا یاکارینو مدیر عامل توییتر گفته است که این شبکه اجتماعی بالاترین میزان استفاده را در چند ماه اخیر ثبت کرده است. این اتفاق در حالی می‌افتد که اخیرا شاهد معرفی متا تردز به عنوان رقیب توییتر بودیم.. تردز یک پلتفرم اجتماعی مبتنی بر اینستاگرام است که به گفته مارک زاکربرگ مدیرعامل متا تعداد کاربران آن از مرز ۱۰۰ میلیون گذشته است.

وال استریت ژورنال هم گزارش داده است که طبق داده‌های موجود تعداد کاربران تردز متا از مرز ۱۰۰ میلیون نفر در پنج روز اول عبور کرده است و این موضوع احتمالا باعث کاهش ترافیک توییتر شده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که متیو پرنس مدیرعامل کلودفلر با انتشار یک نمودار نشان داده بود که از ژانویه امسال، ترافیک توییتر در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها در حال کاهش است.

همچنین شرکت آنالیز وب SimilarWeb گزارش داده است که طی دو روز اول عرضه تردز، ترافیک توییتر در مقایسه با دو روز مشابه در هفته قبل، ۵ درصد کاهش یافته است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.با افزایش کاربران تردز، ایلان ماسک و لیندا یاکارینو، مدیران عامل توییتر، معیار جدیدی برای میزان تعامل کاربران به اشتراک گذاشته‌اند که کمی دلگرم‌کننده‌تر از گزارش‌های ترافیکی فوق است.

یاکارینو در واکنش به معرفی تردز گفته بود که شبکه اجتماعی کپی‌برداری از توییتر، اما جامعه منحصربه‌فرد توییتر قابل کپی‌برداری نیست. ایلان ماسک هم با انتشار توییتی گفته بود که توییتر ممکن است در هفته جاری رکورد جدیدی از نظر میزان استفاده ثبت کند.

حالا افزایش میزان استفاده از توییتر، با گسترش تردز همزمان شده است متا گفته است که تردز فضای جدیدی برای مکالمات عمومی فاهم کرده است. مزیت این پلتفرم آن است که با اینستاگرام در ارتباط است و همچنین یک فید شبیه به توییتر دارد.

توییتر هفته گذشته متا را تهدید به شکایت کرد و گفت که متا کارمندان سابق توییتر را استخدام کرده است که به اطلاعات بسیار محرمانه این شرکت دسترسی دارند. با این حال، متا این اتهامات را رد کرده است.

بعد از معرفی تردز، ارزش سهام متا ۳ درصد افزایش یافت و از ابتدای سال ۲۰۲۳ قیمت سهام این شرکت بیش از ۱۳۸ درصد افزایش یافته است.

منبع: under30ceo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید