شیائومی میکس فولد ۳ با نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در راه است - تکفارس 
شیائومی میکس فولد ۳ با نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در راه است - تکفارس 
شیائومی میکس فولد ۳ با نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در راه است - تکفارس 

شیائومی میکس فولد ۳ با نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در راه است

افشین نوری
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - 10:16
شیائومی میکس فولد ۳

شیائومی احتمالا در ماه آگوست محصولات متعددی مانند ردمی پد ۲ و ردمی K60 اولترا را در چین معرفی خواهد کرد. اما ظاهرا میکس فولد ۳ مهمترین محصول این رویداد خواهد بود. شایعات قبلی به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای آن اشاره کرده‌اند اما حالا فاش شده است که این گوشی تاشو مجهز به نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود.

طبق اطلاعات امروز، شیائومی میکس فولد ۳ از نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتز بهره خواهد برد. نسخه معمولی این تراشه دارای فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز بود. گوشی گیمینگ رد مجیک ۸s پرو نیز اخیرا با همین تراشه معرفی شده بود. شیائومی میکس فولد ۳همچنین دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی خواهد یود و از یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات بهره خواهد برد.

گزارش امروز همچنین گفته است که میکس فولد ۳ مجهز به یک لولای قطره‌ای با استحکام بالا خواهد بود که نه تنها وزن دستگاه را کاهش خواهد داد بلکه باعث افزایش دوام آن خواهد شد.

طبق شایعات قبلی، میکس فولد ۳ از یک نمایشگر خارجی ۶.۵۶ اینچی FHD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نمایشگر داخلی ۸.۰۲ اینچی با رزولوشن Quad HD+ و نرخ ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد.

دوربین‌های پشتی این گوشی شامل یک دوربین اصلی سونی IMX800، یک دوربین زوم پریسکوپ با زوم اپتیکال ۱۰ برابر، یک دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال ۳.۲ برابر و یک دوربین فوق عریض خواهد بود و در بخش نرم‌افزار اندروید ۱۳ را بر پایه MIUI 14 اجرا خواهد کرد.

سال گذشته شیائومی گوشی تاشو میکس فولد ۲ را رونمایی کرد. پنل پشتی این گوشی طراحی متفاوتی نسبت به مدل قبلی خود دارد و از یک ماژول افقی با برند لایکا که شامل سه دوربین می‌شود بهره می‌برد. این دوربین‌ها عبارتند از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور IMX766 سونی، یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و و یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابر.

دوربین اصلی این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای ۸K است و از فناوری دالبی ویژن HDR پشتیبانی می‌کند. دکمه پاور، سنسور اثرانگشت و دکمه ولوم همگی در سمت راست این گوشی قرار دارند. ضخامت این گوشی در حالت باز ۵.۴ میلیمتر و حالت بسته برابر با ۱۱.۲ میلیمتر و وزن کلی دستگاه ۲۶۲ گرم است. 

نمایشگر بیرونی میکس فولد ۲ یک پنل ۶.۵ اینچی E5 AMOLED با رزولوشن FHD+  و نرخ ۱۲۰ هرتز و نمایشگر داخلی آن یک پنل ۸.۲ اینچی Eco OLED با وضوح ۲.۵K و فرکانس ۱۲۰ هرتز است. هر دو نمایشگر از روشنایی ۱۰۰۰ نیت و فناوری‌های دالبی ویژن و TrueColour پشتیبانی می‌کنند‌ 

تراشه استفاده شده در میکس فولد ۲ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس است و در کنار آن تا ۱۲ گیگابایت رم و تا ۱ ترابایت حافظه داخلی استفاده شده است. ظرفیت باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت با سرعت شارژ ۶۷ وات است و نرم‌افزار استفاده شد در آن سیستم عامل اندروید ۱۲ با رابط کاربری MIUI 13 می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید