متا فعلا هیچ تبلیغاتی در پلتفرم تردز نمایش نخواهد داد - تکفارس 
متا فعلا هیچ تبلیغاتی در پلتفرم تردز نمایش نخواهد داد - تکفارس 
متا فعلا هیچ تبلیغاتی در پلتفرم تردز نمایش نخواهد داد - تکفارس 

متا فعلا هیچ تبلیغاتی در پلتفرم تردز نمایش نخواهد داد

افشین نوری
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - 12:09
تردز

متا امروز اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ اقدام به فروش تبلیغات یا کسب درآمد از پلتفرم تردز نخواهد کرد.

تردز دیروز برای اولین بار معرفی شد و امکان انتشار پست‌های حداکثر ۵۰۰ کلمه‌ای، حداکثر ده عکس و ویدئوهای کمتر از پنج دقیقه را به کاربران می دهد. تردز به عنوان اپلیکیشن ترکیبی اینستاگرام برای رقابت با توییتر معرفی شده است و در عرض چند ساعت  ۳۰ میلیون نفر در آن ثبت نام کرده‌اند و طبق آخرین آمار، تردز حالا بیش از ۷۰ میلیون کاربر دارد!‌

هدف تردز به عنوان جدیدترین نوآوری متا سرنگونی توییتر است که اکنون محبوب‌ترین پلتفرم میکروبلاگینگ دنیا است و مدتی است که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خریده آشفتگی زیادی در آن ایجاد کرده است. اما تردز به‌لطف فناوری پیشرفته، داشتن پایگاه کاربر داخلی و برخورداری از تعادل بهتر که باعث خشنودی تبلیغ‌کنندگان خواهد شد، ظرفیت‌های زیادی دارد.

تردز بسیار شبیه به آن چیزی است که در شایعات اشاره شده بود. همانطور که انتظار می‌رفت این اپلیکیشن از اطلاعات حساب اینستاگرام کاربران استفاده می‌کند و در واقع ما با یک افزونه پلتفرم اینستاگرام سروکار داریم.

تردز هرچند یک اپلیکیشن مستقل است اما از قابلیت یکپارچه‌سازی حساب اینستاگرام استفاده می‌کند تا کاربران به راحتی بتوانند اکانت‌هایی که در اینستاگرام دنبال می‌کنند پیدا و دنبال کنند. این اپلیکیشن از از همان اطلاعات ورود اینستاگرام استفاده می‌کند.

تردز بسیار شبیه به توییتر است و مثل توییتر دارای یک فید برای مشاهده پست‌هایی است که کاربران منتشر کرده‌اند. گزینه‌های دیگری مثل لایک، کامنت، پست مجدد و اشتراک گذاری نیز در آن وجود دارند و رابط کاربری این برنامه شامل رشته‌های جمع‌شونده است تا از طولانی شدن فید جلوگیری کند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا درباره تردز گفته است: «هدف ما این است که بهترین بخش‌های اینستاگرام را در این پلتفرم به کار بگیریم و تجربه جدیدی برای انتشار متن، ایده‌ها و آنچه در ذهن کاربران است ایجاد کنیم.»

توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک اخیرا محدودیت هایی را برای کاربران ایجاد کرده که باعث نارضایتی آن‌ها شده است. حالا تردز به عنوان رقیب توییتر وارذ میدان شده است و یکی از سخنگویان متا تائید کرد که این شرکت در سال جاری صرفا روی بهبود این پلتفرم تمرکز خواهد کرد و تبلیغاتی در آن نخواهد فروخت.

به نظر می‌رسد این یک حرکت عاقلانه از سوی متا است و باید ببینیم که رقابت تردز با توییتر در ادامه چگونه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید