طراح نیسان GT-R خودروی برقی جدیدی را در ساخت دارد - تکفارس 
طراح نیسان GT-R خودروی برقی جدیدی را در ساخت دارد - تکفارس 
طراح نیسان GT-R خودروی برقی جدیدی را در ساخت دارد - تکفارس 

طراح نیسان GT-R خودروی برقی جدیدی را در ساخت دارد

مهدی حلوائی
۱۶ تیر ۱۴۰۲ - 10:57
AIM اسپرت ۰۱

شیرو ناکامورا (Shiro Nakamura)ُ‌، یکی از طراحان قدیمی و باسابقه‌ی نیسان، هفته‌ی آینده در فستیوال سرعت گودوود از خودروی برقی کامپکت جدیدی تحت عنوان اسپرت ۰۱ (Sport 01) رونمایی خواهد کرد.

AIM اسپرت ۰۱

ناکامورا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ در شرکت نیسان بر طراحی خودروهای متعددی از جمله کیوب، قشقایی، لیف و GT-R نظارت داشت اما او حالا هدایت شرکت مستقل SN Design Platform را بر عهده دارد. خودروی اسپرت ۰۱ این شرکت، که برای کمپانی ژاپنی AIM ساخته می‌شود، از دو پیشرانه‌ی برقی قدرتمند با سرعت ۱۰ هزار دور در دقیقه بهره می‌برد که هر کدام از آن‌ها روی چرخ‌های عقبی خودرو قرار می‌گیرند. این پیشرانه‌‌ها توان خود را از باتری ۸۱ کیلووات‌ساعتی خودرو تامین کرده و توان ۴۸۳ اسب بخار را ارائه می‌دهند. با توجه به این آمار انتظار می‌رود که اسپرت ۰۱ برای رسیدن به شتاب ۱۰۰ کیلومتر به کمتر از ۶ ثانیه نیاز داشته باشد.

AIM اسپرت ۰۱

طراحی بدنه‌ی اسپرت ۰۱ نیز از جنس مواد سبکی مانند الیاف کربن و آلومینیوم است که به حرکت بهتر آن در پیچ‌های تند کمک می‌کند. به‌گفته‌ی ناکامورا در طراحی این خودرو از خودروهای اسپرت ژاپنی و اروپایی دهه‌ی ۶۰ میلادی الهام گرفته شده است. در حال حاضر قرار است AIM تعداد محدودی از این خودرو را روانه‌ی بازار کند.

منبع: AutoCar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید