نیسان تمامی سهام خود در کمپانی دایملر را به قیمت ۱٫۲ میلیارد دلار خواهد فروخت - تکفارس 
نیسان تمامی سهام خود در کمپانی دایملر را به قیمت ۱٫۲ میلیارد دلار خواهد فروخت - تکفارس 

نیسان تمامی سهام خود در کمپانی دایملر را به قیمت ۱٫۲ میلیارد دلار خواهد فروخت

علیرضا فاضل
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 15:47
کماپنی نیسان

به نظر می‌آید که کمپانی نیسان به دنبال آن است تا تمامی ۱٫۶ درصد سهام خود در ابرتولیدکننده خودروی آلمانی یعنی دایملر (Daimler) را واگذار نماید. بر طبق خبر منتشر شده در Automotive News، این حرکت مشابه کاری است که شریک اقتصادی این برند ژاپنی یعنی رنو، در ماه مارچ انجام داد.

برای یادآوری لازم است بگوییم که ده سال قبل، دو برند رنو و نیسان در مشارکتی اقتصادی با کمپانی دایملر، بخشی از سهام این برند آلمانی را خریداری نمودند که در نهایت منجر به عرضه خودروهایی مانند Mercedes X-Class شد. این خودروی پیکاپ بر اساس وانت نیسان Navara طراحی شده بود و تحت برند مرسدس بنز تولید گشت.

مطالب مرتبط:

بر اساس محتوای این خبر، این فروش سهام تأثیر منفی در پروژه‌های مشترک آینده این دو کمپانی نخواهد گذاشت؛ البته طبق گفته اشخاص معتبر، برنامه‌هایی برای همکاری بیش‌تر بین این دو برند وجود داشته است که با فروش سهام نیسان، هیچ‌گاه فرصت اجرایی شدن نخواهند یافت.

هر سهم نیسان در دایملر ۶۹٫۸۵ یورو (چیزی در حدود ۸۳ دلار) ارزش‌گذاری شده است. با این قیمت‌گذاری، انتظار می‌رود که نیسان از فروش تمامی سهام خود ۱٫۲ میلیون دلار به دست آورد. شایان توجه است که سهام رنو در دایملر به ازای هر سهم ۷۲٫۴۱ یورو (۸۷ دلار) قیمت‌گذاری شده بود.

اطلاعات زیادی از مشارکت‌های آینده دایملر با شریکان تجاری خود در دسترس نیست. متأسفانه، تولید خودروی Mercedes X-Class نیز در سال گذشته متوقف شد و کمپانی مرسدس بنز به خط تولید دو ساله آن پایان داد.

Mercedes X-Class در یکی از شعبه‌های نیسان در شهر بارسلون اسپانیا طراحی گشت. این مدل یک اتوموبیل خاص با خریداران محدود بود که بیش‌تر آن‌‌ها ساکنان کشورهای استرالیا و آفریقای جنوبی بودند. مرسدس بنز یکی از دلایل توقف تولید این پیکاپ را مشکلات قیمت‌گذاری آن اعلام کرد.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.