نمایشگاه خودرو توکیو به دلیل شیوع کرونا لغو شد - تکفارس 
نمایشگاه خودرو توکیو به دلیل شیوع کرونا لغو شد - تکفارس 

نمایشگاه خودرو توکیو به دلیل شیوع کرونا لغو شد

علیرضا فاضل
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 21:49
نمایشگاه خودرو توکیو

انجمن تولیدکنندگان اتومبیل ژاپن (JAMA)، نمایشگاه خودرو توکیو را به دلیل ناتوانی در تأمین سلامت و بهداشت کسانی که قرار است در آن شرکت کنند لغو کرد. این انجمن هم‌چنین اعلام کرد که از این به بعد این نمایشگاه به نام Tokyo Mobility Show شناخته خواهد شد.

رییس JAMA درباره این نمایشگاه به مجله Automotive News اعلام کرد:

این رویداد محلی برای نمایش جدیدترین تکنولوژی‌های روز صنعت خودرو، انواع موتورسیکلت‌ها، اتوموبیل‌های کوچک و  هم‌چنین محصولات برندهای دیگر کشورها است؛ به همین دلیل، اولویت اول ما برگزاری حضوری این نمایشگاه با حضور بازدیدکنندگان در جهانی واقعی است، در نتیجه برگزاری مجازی این رویداد برای ما و علاقه‌مندان به این صنعت راضی‌کننده نخواهد بود. تصمیمی که گرفتیم بسیار سخت‌تر از آن بود که تصور می‌شود، اما ما در نهایت رأی به لغو این رویداد در سال ۲۰۲۱ دادیم.

نمایشگاه اتوموبیل توکیو پیش از این هیچ‌گاه لغو نشده بود. این رویداد دوساله آخرین بار در سال ۲۰۱۹ برگزار شد و قرار بود که از بیستم تا بیست و دوم اکتبر ۲۰۲۱ در شهر توکیو دوباره برپا گردد. انجمن تولیدکنندگان اتوموبیل ژاپن هنوز اطلاعات جدیدی درباره Tokyo Mobility Show منتشر نکرده است، اما طبق اطلاعات منتشر شده در Automotive News، این نمایشگاه با نام جدید خود در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

پاندمی کرونا در این چند ماه اخیر صنعت خودرو به صورت جهانی تحت تأثیر قرار داده است؛ برای مثال نمایشگاه جهانی اتوموبیل آمریکا که هر ساله در دیترویت برگزار می‌شود لغو گردید و با نمایشگاه Motor Bella که قرار است در میشگان طی تاریخ بیست‌ و یکم تا بیست‌ و ششم اکتبر برگزار شود، جایگزین شد. این نمایشگاه قرار است در فضای آزادی به طول ۱٫۵ مایل برگزار گردد.

ویروس کرونا هم‌چنین باعث تغییر تاریخ نمایشگاه اتوموبیل لس‌آنجلس شده است. این رویداد در حال حاضر در تاریخ هفدهم و هجدهم نوامبر برگزار خواهد شد.

تنها رویداد مهم خودرویی که بدون تغییر مانده، نمایشگاه خودرو شانگهای است. قرار است در این رویداد تولیدکنندگان به نامی از جمله هوندا، BMW، آئودی و تویوتا با جدیدترین محصولات خود حضور پیدا کنند.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید