نیسان Z 2023 به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 
نیسان Z 2023 به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 

نیسان Z 2023 به صورت رسمی معرفی شد

مهدی حلوائی
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - 16:46
نیسان Z 2023

پس از گذشت یک دهه ار عرضه‌ی اولین نسخه از خودروی نیسان ۳۷۰Z، سرانجام جانشین این خودرو با نام نیسان Z 2023 معرفی شد. نیسان Z 2023 در دو نسخه‌ی Sport و Performance عرضه خواهد شد و نسخه‌ی دیگری از این خودرو نیز با الهام از نسخه‌ی مفهومی Z Proto با نام Proto Spec در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

هر سه نسخه‌ی این خودرو از طراحی دماغه‌، جلوپنجره و چراغ‌های ال ای دی مشابه با نسخه‌ی مفهومی استفاده کرده‌اند. نسخه‌‌های پایه‌ و Performance این خودرو به ترتیب از چرخ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی استفاده خواهند کرد و نیسان آن‌‌ها را در ۹ رنگ مختلف عرضه خواهد کرد. در بخش داخلی خودرو از فناوری‌های جدیدی مانند صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی استفاده شده و نسخه‌ی Performance نیز از صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی با اتصالات وای‌فای بهره می‌برد.

نسخه‌ی Proto Spec نیز برای شباهت با نسخه‌ی مفهومی به کالیپر ترمز زردرنگ، چرخ‌های ۱۹ اینچی برنزی، و روکش صندلی چرمی زردرنگ مجهز شده است. نیسان تنها ۲۴۰ واحد از این نسخه را تولید کرده و آن را به عنوان گزینه‌ی پیشرفته‌تر نسخه‌ی Performance در دسترس قرار داده است. خودروی نیسان Z 2023 از پیشرانه‌ی ۳٫۰ لیتری V6 با توربوشارژ دوگانه‌ بهره برده که توان ۴۰۰ اسب بخار (۲۹۸ کیلووات) و گشتاور ۳۵۰ پوندفیت (۴۷۵ نیوتون‌متر) را تولید می‌‌کند. این اعداد در مقایسه با توان ۶۸ اسب بخار (۵۱ کیلووات) و گشتاور ۸۰ نیوتون‌وات (۱۰۸ نیوتون‌متر) خودروی ۳۷۰Z، پیشرفت فوق‌العاده‌ی این خودرو را نشان می‌دهند.

جعبه‌دنده‌ی دستی شش‌سرعته، سیستم کنترل شروع حرکت و تنظیم دور پیشرانه از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌باشد. سیستم شروع حرکت و تنظیم دور پیشرانه در نسخه‌ی Performance به همراه جعبه‌‌دنده‌ی خودکار نه‌سرعته عرضه خواهند شد. با وجود این‌که پلتفرم جدید Z براساس پلتفرم خودروی ۳۷۰ طراحی شده اما نیسان تغییراتی را در سیستم تعلیق آن ایجاد کرده است. این خودرو همچنین در کنار چندین ویژگی مختلف از سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابرین پشتیبانی کرده و در صورت خروج خودرو از لاین به شما هشدار می‌دهد. خودروی نیسان Z 2023 در اوایل سال ۲۰۲۲ به قیمت حدودی ۴۰٫۰۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

نظر شما در مورد نیسان Z 2023 چیست؟ آیا این خودرو به محبوبیت نسخه اصلی ۳۷۰Z دست پیدا خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید