نیسان اولین خودروی برقی مجهز به باتری حالت جامد خود را در سال ۲۰۲۸ روانه بازار می کند - تکفارس 
نیسان اولین خودروی برقی مجهز به باتری حالت جامد خود را در سال ۲۰۲۸ روانه بازار می کند - تکفارس 
نیسان اولین خودروی برقی مجهز به باتری حالت جامد خود را در سال ۲۰۲۸ روانه بازار می کند - تکفارس 

نیسان اولین خودروی برقی مجهز به باتری حالت جامد خود را در سال ۲۰۲۸ روانه بازار می کند

مهدی حلوائی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - 09:52
نیسان

باتری‌های حالت جامد با وعده‌ی کاهش قیمت و بهبود عملکرد خودروهای برقی به دنبال ایجاد تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی هستند و کمپانی نیسان نیز قصد دارد تا یکی از اولین شرکت‌هایی باشد که خودروهای مجهز به این نوع از باتری‌ها را تولید می‌کند. این شرکت امروز رسماً اعلام کرد که اولین خودروی برقی با باتری حالت جامد خود را در سال ۲۰۲۸ روانه‌ی بازار خواهد کرد.

نیسان به‌تازگی کارخانه‌ی ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی باتری‌های حالت جامد را در یکی از مراکز تحقیقاتی ژاپن تاسیس کرده و قصد دارد تا کارخانه‌ی ساخت نسخه‌ی نهایی این باتری‌ها را در سال ۲۰۲۴ در شهر یوکوهاما راه‌اندازی کند. این نوع از باتری‌ها به‌لطف استفاده از متریال ارزان‌تر باعث کاهش چشمگیر قیمت نهایی خودروها می‌شوند. نیسان نیز قصد دارد تا قیمت ساخت این باتری‌ها را تا سال ۲۰۲۸ به ۷۵ دلار برای هر کیلووات‌ساعت و پس از آن به ۶۵ دلار برساند. این کار باعث خواهد شد تا قیمت خودروهای برقی در سال ۲۰۲۸ همانند خودروهای درون‌سوز باشد.

باتری‌های حالت جامد در مقایسه با باتری‌های لیتیوم-یونی مزیت‌های دیگری مانند شارژ سریع‌تر و فضای دوبرابر را نیز دارند و همین موضوع موجب افزایش برد و کاهش وزن خودروهای مجهز به آن‌ها می‌شود. علاوه بر نیسان، کمپانی تویوتا نیز به دنبال استفاده از این نوع باتری‌ها در خودروهای خود تا سال ۲۰۲۵ است. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که استراتژی نیسان کمی شفاف‌تر بوده و این شرکت تا چند سال آینده به یکی از برترین سازندگان خودروهای برقی تبدیل خواهد شد.

نظر شما در مورد خودروهای شرکت نیسان چیست؟ به‌نظر شما آیا این شرکت می‌تواند در بازار خودروهای برقی با تسلا رقابت کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید