حساب معاملاتی چیست؟ بررسی انواع حساب معاملاتی در بروکر آلپاری - تکفارس 
حساب معاملاتی چیست؟ بررسی انواع حساب معاملاتی در بروکر آلپاری - تکفارس 
حساب معاملاتی چیست؟ بررسی انواع حساب معاملاتی در بروکر آلپاری - تکفارس 

حساب معاملاتی چیست؟ بررسی انواع حساب معاملاتی در بروکر آلپاری

تکفارس
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 17:53
حساب معاملاتی چیست؟ بررسی انواع حساب معاملاتی در بروکر آلپاری - تکفارس 

آلپاری یکی از موسسات خدمات مالی پرطرفدار در بازار فارکس است. این بروکر باسابقه با ارائه امکانات متنوع و فناوری‌های روز، توانسته از محبوب‌ترین‌های فارکس در بین فعالان بازارهای مالی باشد. بروکر آلپاری در سال ۱۹۹۸ در روسیه، با هدف ارائه خدمات به فعالان حوزه بازارهای مالی، تاسیس شد.

با افتتاح حساب در آلپاری به بسیاری امکانات از جمله ابزارهای تحلیلی، پلتفرم‌های معاملاتی متنوع، نمادهای معاملاتی بسیار دسترسی خواهید داشت. ارائه خدمات متنوع و تمرکز بر رفع نیاز‌های مشتری، از دلایلی است که به مطرح شدن این بروکر باسابقه در صنعت تریدینگ و بازار فارکس منجر شده است.

برای استفاده از خدمات آلپاری، در مرحله اول نیاز به افتتاح حساب معاملاتی در این بروکر دارید. این بروکر برای رفع نیاز مشتریان خود، با بررسی سطح آگاهی و مهارت کاربران، انواع حساب‌های معاملاتی را به مشتریان معرفی می‌کند. برای این حساب‌ها امتیازات‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که بسیاری از نیازهای مشتریان را پوشش دهد. در ادامه با انواع حساب در بروکر آلپاری بیشتر آشنا می‌شویم.

حساب معاملاتی

قبل از بررسی انواع حساب‌های معاملاتی در بروکر آلپاری، بد نیست با حساب معاملاتی بیشتر آشنا شویم.

حساب معاملاتی، مانند حساب بانکی، محل نگهداری اطلاعات کاربر است. اطلاعاتی در مورد دارایی‌ها و سابقه تراکنش‌های معامله‌گر در این حساب نگهداری می‌شود.

حساب معاملاتی برای انجام معاملات در بازار فارکس، مثل جفت ارزها، سهام، شاخص‌ها و بسیاری نماد معاملاتی دیگر، طراحی شده است و با افتتاح یک حساب معاملاتی در بروکر امکان شرکت در بازار گسترده و بین‌المللی جهانی را پیدا می‌کنید.

زمان افتتاح حساب معاملاتی در بروکر، مانند سایر حساب‌ها، نیاز به ثبت اطلاعات شخصی و مالی دارید و ارائه مدارک هویت و اقامتی از جمله الزامات قانونی برای افتتاح حساب است.

از امتیازاتی که برای حساب‌های معاملاتی فارکس در نظر گرفته می‌شود، اعمال اهرم است. اهرم‌ها این امکان را به معامله‌گر می‌دهد که در موقعیتی بزرگتر با سرمایه‌ای کمتر وارد شده و سود بیشتری از معامله کسب کند. اما باید به این نکته نیز توجه کنید که استفاده از اهرم می‌تواند ریسک را نیز افزایش دهد و باید با دقت کنترل شده و استراتژی‌های مدیریت ریسک مناسب استفاده کنید.

بروکرها در قبال خدمات ارائه شده در قالب حساب‌های معاملاتی، مبلغی را دریافت می‌کنند. این مبلغ با عنوان اسپرد، کمیسیون یا کارمزد و سواپ برای معاملات محاسبه و از حساب کسر می‌شود. این مبلغ به عنوان منبع درآمد برای بروکر به‌شمار می‌روند.

اسپرد تفاوت بین قیمت پیشنهادی و درخواستی یک جفت ارز است. بسته به شرایط بازار و بروکر و همچنین نماد مورد معامله این مبلغ می‌تواند متغیر باشد. کارمزد‌ها هزینه‌هایی هستند که بروکر برای انجام معامله دریافت می‌کند و سواپ مبلغی است که برای نگهداری یک موقعیت معاملاتی و انتقال به روز معاملاتی بعد از حساب کسر می‌شود.

با افتتاح حساب معاملاتی در بروکر، به پلفترم‌ها و ابزارهای معاملاتی نیز دسترسی خواهید داشت. این ابزارها در پیگیری و بررسی فرصت‌های معاملاتی در بازار به شما کمک می‌کنند. پلتفرم‌ها شامل نمودارها، شاخص‌های فنی، تقویم اقتصادی و بسیاری ویژگی دیگر هستند که فرایند تجزیه و تحلیل بازار و تصمیم‌گیری را برای معامله‌گر تسهیل می‌کند.

برای انتخاب یک بروکر فارکس و افتتاح حساب معاملاتی مهم است که عواملی مانند مقررات، شهرت، پشتیبانی مشتری، شرایط معاملات و کارمزد‌ها به دقت بررسی شده و آگاهی کاملی از خطرات موجود در معاملات بازار فارکس داشته باشید. برنامه معاملاتی که در آن هدف و مدیریت ریسک معاملات کاملا مشخص شده باشد می‌تواند کمک بسیاری در عملکرد معامله‌گر داشته باشد.

انواع حساب معاملاتی در بروکر آلپاری

در بروکر آلپاری حساب‌های متنوع به کاربران پیشنهاد می‌شود. برای این حساب‌ها ویژگی‌هایی در نظر گرفته شده است که در ادامه بررسی می‌کنیم.

حساب معاملاتی چیست؟ بررسی انواع حساب معاملاتی در بروکر آلپاری - تکفارس 

حساب‌های آلپاری در ۶ دسته کلی تقسیم‌بندی شده است. حساب نانو، استاندارد، ECN و حساب پرو گروه حساب‌های معرفی شده در این بروکر هستند.

حساب استاندارد که تحت دو پلتفرم متاتریدر ۴ و ۵ ارائه شده است، مناسب برای شروع است. هر دو حساب استاندارد در ویژگی‌ها مشترک هستند. نرخ اسپرد در این دو حساب از ۱.۲ پیپ آغاز می‌شود و معاملات در این حساب‌ها کمیسیون ندارد. لوریج ارائه شده در این حساب ۱:۱۰۰۰ بوده و استاپ اوت ۲۰ درصد اعمال می‌شود. تنها تفاوت حساب استاندارد در متا ۴ و ۵ در مبلغ سرمایه اولیه است که در حساب متا ۵ حداقل سرمایه ۱۰۰ دلار و متا ۴ به مبلغ ۲۰ دلار سرمایه اولیه نیاز است.

حساب استاندارد متا ۴ می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد تازه‌کار باشد تا با ریسک کمتر تجربه فعالیت در بازار را بدست آورند.

در حساب نانو اسپرد از ۱.۷ پیپ آغاز می‌شود. معامله‌گر می‌تواند از اهرم ۱:۵۰۰ استفاده کند و بابت معاملات کمیسیون دریافت نمی‌شود. این حساب با واریز اولیه ۱دلار فعال می‌شود.

حساب ECN و pro ECN نیز دو دسته دیگر از حساب‌های آلپاری هستند. در این حساب‌های سفارشات با کمترین تفاوت زمانی انجام می‌شود و همین موضوع از دلایل پرطرفدار بودن حساب ECN در بین معامله‌گران حرفه‌ای است. حساب ECN در دو پلتفرم متاتریدر ۴ و ۵ در دسترس است. اسپرد در هر دو حساب از ۰.۴ پیپ آغاز می‌شود و اهرم پیشنهادی در آن ۱:۳۰۰۰ است. در هر دو حساب استاپ اوت ۶۰ درصدی در نظر گرفته شده و تنها در مبلغ کمیسیون تفاوت دارند. در حساب متا ۴ کمیسیون محاسبه نمی‌شود ولی در حساب متا۵ برای هر لات ۱.۶ دلار محاسبه و از حساب کسر می‌شود.

حساب pro ECN که تحت پلتفرم متا ۴ ارائه شده است با شارژ اولیه ۵۰۰ دلار فعال می‌شود. نرخ اسپرد در این حساب از ۰.۴ پیپ آغاز می‌شود. اهرم ۱:۳۰۰۰ در دسترس معامله‌گر قرار دارد و برای هر لات معامله ۱.۶ دلار کمیسیون در نظر گرفته می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد اسپرد در انواع حساب‌های معاملاتی نرخ متفاوتی دارد، به‌علاوه بسته به نوع نماد معاملاتی نیز می‌تواند متغیر باشد.

انتخاب بروکر معتبر و افتتاح حساب معاملاتی از تصمیم‌گیری‌های مهم معامله‌گر برای ادامه فعالیت در بازار است. حساب معاملاتی محلی است که دارایی‌های تریدر در آن نگهداری می‌شود پس امنیت و اعتبار بروکری که دارایی‌ها در آن سپرده‌گذاری می‌شود نکته مهمی است که باید به دقت بررسی شود.

تصمیم‌گیری در مورد افتتاح حساب نیاز به بررسی دقیق ویژگی‌های ارائه شده برای آن حساب و تحقیق کامل در مورد بروکر از جنبه‌های مختلف دارد. در این مقاله با حساب‌های معاملاتی آشنا شدیم و انواع حساب در بروکر آلپاری بررسی و در مورد ویژگی‌های هر حساب صبحت کردیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید