اپلیکیشن ChatGPT برای آیفون عرضه شد - تکفارس 
اپلیکیشن ChatGPT برای آیفون عرضه شد - تکفارس 
اپلیکیشن ChatGPT برای آیفون عرضه شد - تکفارس 

اپلیکیشن ChatGPT برای آیفون عرضه شد

افشین نوری
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 13:50
ChatGPT

شرکت OpenAI نسخه iOS چت بات ChatGPT را عرضه کرد و گفت که به‌زودی نسخه اندرویدی آن را نیز ارائه خواهد کرد. این اپلیکیشن کاملا رایگان است و می‌تواند تاریخچه چت را با وب همگام‌سازی کند. این اپلیکیشن همچنین از مدل تشخیص صدای Whisper پشتیبانی می‌کند و با هر دو دستگاه آیفون و آیپد می‌تواند کار کند. به گفته‌ی OpenAI، نسخه iOS چت بات ChatGPT ابتدا در اختیار کاربران آمریکایی قرار گرفته است و ظرف چند هفته آینده برای سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد.

ChatGPT

چت بات ChatGPT در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ معرفی شد و حالا محبوبیت آن بسیار افزایش یافته است بطوریکه تعداد کاربران فعال آن در ماه ژانویه از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده بود. این چت بات می‌تواند کارهای مختلفی مانند نوشتن متن و برنامه‌نویسی را انجام دهد و نسخه پولی آن نیز در ماه فوریه راه‌اندازی شد که دسترسی به مدل زبانی GPT-4 را در ازای پرداخت ۲۰ دلار در ماه فراهم می‌کند.

تا امروز، بهترین روش دسترسی به مدل‌های زبانی OpenAI استفاده از اپلیکیشن بینگ مایکروسافت بود، اما حالا کاربران آیفون نیز می‌توانند به ChatGPT دسترسی داشته باشند و این موضوع می‌تواند جلوی انتشار اپلیکیشن‌ها فیک این چت‌بات را بگیرد.

البته نسخه موبایلی این چت‌بات نیز مثل نسخه وب مشکلاتی دارد که شامل نگرانی‌های امنیتی و موارد دیگر می‌شود. شرکت OpenAI به‌تازگی گزینه چت خصوصی را ارائه کره است که تاحدودی می‌تواند امنیت کاربران را تامین کند. اخیرا سامسونگ استفاده از چت‌بات ChatGPT را توسط کارکنان خود ممنوع کرده است.

بلومبرگ یک سند داخلی از شرکت سامسونگ منتشر کرده بود که نشان می‌دهد این شرکت نگران نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات توسط پلتفرم‌هایی مثل ChatGPT و Google Bard است. سامسونگ خاطرنشان کرده است که اطلاعات وارد شده در پلتفرم‌های هوش مصنوعی، همگی روی سرورهای خارجی ذخیره می‌شوند و امکان پاک کردن این اطلاعات بسیار دشوار است. در هر حال باید ببینیم میزان رضایت کاربران آیفون از نسخه iOS چت بات ChatGPT چقدر خواهد بود.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید