انتظاراتی که از رویداد I/O 2023 گوگل داریم - تکفارس 
انتظاراتی که از رویداد I/O 2023 گوگل داریم - تکفارس 
انتظاراتی که از رویداد I/O 2023 گوگل داریم - تکفارس 

انتظاراتی که از رویداد I/O 2023 گوگل داریم

افشین نوری
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 08:05
هر چیزی که از گوگل آی او ۲۰۲۳ می دانیم

کنفرانس توسعه‌دهندگان  I/O 2023 گوگل در حال نزدیک شدن است و ما انتظار داریم که گوگل در این کنفرانس علاوه بر جدیدترین نسخه اندروید، محصولات سخت افزاری جدیدی را معرفی کند. ما امسال احتمالا شاهد سورپرایزهای مهمی از سوی گوگل در بخش‌های دیگر نیز خواهیم بود.

همانطور که می‌دانید کنفرانس Google I/O عمدتا درباره پیشرفت‌های مربوط به توسعه‌دهندگان است، اما امسال انتظار می‌رود که گوگل با معرفی محصولات جدید توجه مصرف کنندگان عادی را نیز به خوذش جلب کند.

I/O 2023 گوگل: اطلاعات مهم

رویداد I/O گوگل چیست؟ Google I/O کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل است که در آنجا توسعه‌دهندگان می‌توانند از جدیدترین فناوری‌ها برای بهبود اپلیکیشن‌ها و سایر سرویس‌های خود برای اکوسیستم گوگل مطلع شوند.

رویداد I/O 2023 گوگل چه زمانی برگزار خواهد شد؟ امسال رویداد Google I/O در روز چهارشنبه ۱۰ می برگزار خواهد شد و برخلاف سال‌های گذشته فقط یک روز خواهد بود.

رویداد I/O 2023 گوگل کجا برگزار خواهد شد؟ گوگل امسال کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را با حضور تعدادی از اهالی رسانه و جامعه توسعه‌‌دهندگان در سالن آمفی تئاتر Shoreline در Mountain View کالیفرنیا برگزار خواهد کرد. البته تماشای آنلاین این رویداد برای عموم مردم قابل دسترس خواهد بود.

در رویداد I/O 2023 گوگل چه خواهیم دید؟

گوگل هنوز هیچ اطلاعاتی درباره محصولاتی که در I/O 2023 معرفی خواهند شد منتشر نکرده است. با این حال، شایعات زیادی درباره این محصولات وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. محصولاتی که ما انتظار معرفی آن‌ها را داریم به صورت زیر است:

  • اندروید ۱۴
  • پیکسل ۷a
  • پیکسل فولد گوگل
  • پیکسل ۸ و ۸ پرو
  • تبلت گوگل پیکسل
  • پیکسل واچ ۲
  • و محصولات دیگر

اندروید ۱۴

اندروید ۱۴ قرار است اواخر امسال به دست کاربران برسد. گوگل تاکنون نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن را ارائه کرده است و ما حالا وارد نسخه‌های بتا عمومی آن شده‌ایم. این نسخه‌های بتا، برای برخی گوشی پیکسل که واجدشرایط هستند قابل دسترس هستند و کاربران می‌توانند همین حالا نسخه آزمایشی اندروید ۱۴ را نصب و استفاده کنند. انتظار می‌رود گوگل در رویداد I/O 2023 قابلیت‌های بیشتری برای اندروید ۱۴ معرفی کند.

رویداد I/O 2023 گوگل

در حال حاضر، تفاوت‌های چندان زیادی بین اندروید ۱۳ و اندروید ۱۴ وجود ندارد. گوگل احتمالا در رویداد I/O یک نسخه بتا جدید برای سیستم عامل جدید خود ارائه خواهد کرد که شامل قابلیت‌های جدیدی خواهد بود. اگر گوگل به برنامه‌ زمان‌بندی قبلی خود پایبند باشد، سیستم عامل اندروید ۱۴ احتمالا در ماه آگوست عرضه خواهد شد.

پیکسل ۷a

در حالیکه پیکسل ۷a هنوز معرفی نشده است اما شایعات زیادی درباره آن وجود دارد. ما تقریبا با توجه به رندرها و اطلاعاتی که از آن فاش شده است دید نسیتا خوبی نسبت به مشخصات و طراحی آن داریم. پیکسل ۷a احتمالاً از شارژ بی سیم با سرعت ۵ وات و نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. ما قبلا این دو ویژگی را در گوشی‌های سری پیکسل A ندیده‌ایم.

رویداد I/O 2023 گوگل

پیکسل ۷a همچنین ممکن است از تراشه تنسور ۲ و سیستم دوربین دوگانه (با دوربین اصلی ارتقایافته  64 مگاپیکسلی) بهره ببرد و برای پایین نگه داشتن قیمت از یک پنل پشتی پلاستیکی استفاده کند.

البته به نظر می‌رسد که پیکسل ۷a در مقایسه با سایر گوشی های سری A گران‌تر خواهد بود. طبق شایعات، قیمت این گوشی ۴۹۹ دلار خواهد بود و پیش‌سفارش‌ آن احتمالا در جریان رویداد Google I/O در دسترس قرار خواهد گرفت. عرضه آن نیز پس از مدت کوتاهی در فروشگاه‌ها آغاز خواهد شد.

پیکسل فولد گوگل

گوگل بیش از یک سال است که در حال توسعه این گوشی تاشو است و تاکنون اطلاعات زیادی درباره آن فاش شده است. ما تقریبا مطمئن هستیم که گوگل در مراسم I/O 2023 از این گوشی تاشو رونمایی خواهد کرد.

رویداد I/O 2023 گوگل

با این حال، مشخصات پیکسل فولد هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و ما صرفا یک ایده اولیه از طراحی آن در اختیار داریم. این گوشی ظاهرا جمع‌وجورتر از گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ خواهد بود و برخی المان‌های طراحی پیکسل ۷ را به عاریت خواهد گرفت. این گوشی به احتمال زیاد مجهز به تراشه تنسور ۲ خواهد بود و مشخصات نسبتا عالی در سایر بخش‌ها خواهد داشت. البته شایعات ضدونقیض زیادی درباره آن وجود دارند و هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

به نظر می‌رسد گوگل گوشی پیکسل فولد را صرفا در رویداد I/O به نمایش خواهد گذاشت و مشخصات آن را اعلام خواهد کرد. پیش‌خرید این گوشی به احتمال زیاد مدتی بعد از رویداد در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. ظاهرا این گوشی تا ماه ژوئن قابل خرید نخواهد بود. 

پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو

گوگل در رویداد سال گذشته I/O 2022، با معرفی سری پیکسل ۷ همه را شگفت‌زده کرد. این شرکت هرچند مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه این سری را اعلام نکرد، اما آن‌ها را به طور کامل به نمایش گذاشت و نکاتی را درباره  ویژگی‌های منحصر به فردشان ارائه کرد.

رویداد I/O 2023 گوگل

بنابراین این احتمال وجود دارد که گوگل در I/O 2023 این کار را مجددا برای سری پیکسل ۸ تکرار کند. گوگل ممکن است این گوشی‌ها را مثل سری پیکسل ۷ به نمایش گذاشته و برخی ویژگی‌های مهم آن‌ها را به اشتراک بگذارد.

تبلت پیکسل گوگل

ما در رویداد I/O 2022 گوگل با تبلت پیکسل آشنا شده‌ایم. گوگل در آن رویداد، تبلت جدید خود را به نمایش گذاشت و گفت که در سال ۲۰۲۳ آن را عرضه خواهد کرد. گوگل همچنین اواخر سال ۲۰۲۲ تأیید کرد که یک داک جانبی برای آن ارائه خواهد کرد که به تبلت اجازه خواهد داد زمانی که به عنوان تبلت استفاده نمی‌شود، به عنوان یک نمایشگر هوشمند عمل کند.

رویداد I/O 2023 گوگل

البته گوگل تاکنون اطلاعات زیادی درباره این دستگاه منتشر نکرده است. اما اگر شایعات درست باشند، ما در رویداد I/O 2023 شاهد عرضه نهایی تبلت پیکسل خواهیم بود. پیش‌سفارش این تبلت ظاهرا از تاریخ ۱۰ می یعنی همان روز برگزاری رویداد شروع خواهد شد. طبق شایعات، گوگل این تبلت را به همراه داک مذکور در یک جعبه عرضه خواهد کرد.

پیکسل واچ ۲

احتمال معرفی پیکسل واچ ۲ نیز در رویداد امسال وجود دارد. گوگل سال گذشته اولین مدل پیکسل واچ را در I/O معرفی کرد. بنابراین این احتمال وجود دارد که امسال نیز مدل بعدی آن رونمایی شود.

رویداد I/O 2023 گوگل

با این حال، تاکنون شایعات زیادی درباره پیکسل واچ ۲ منتشر نشده است. این موضوع شاید به معنای آن باشد که نسل بعدی ساعت هوشمند گوگل احتمالا در I/O 2023 حضور نخواهد داشت. حتی اگر پیکسل واچ ۲ در این رویداد معرفی شود، تقریبا با اطمینان می‌توان گفت که حداقل تا سه ماه آخر سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد. 

محصولات دیگر

گوگل احتمالا علاوه بر اندروید ۱۴ و دستگاه‌های جدید خود، محصولات دیگری نیز معرفی خواهد کرد. این محصولات شامل موارد زیر خواهند بود:

محصولات هوش مصنوعی: این‌روزها همه درباره هوش مصنوعی و به‌ویژه مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) صحبت می‌کنند. گوگل با معرفی چت بات Bard که در اصل پاسخی به پلتفرم ChatGPT بود رسما وارد این حوزه شده است. انتظار می‌رود گوگل به‌روزرسانی‌های زیادی برای این چت‌بات ارائه کند. 

رویداد I/O 2023 گوگل

محصولات محبوب گوگل: گوگل همیشه از رویدادهای I/O خود برای معرفی قابلیت‌های جدید برای محبوب‌ترین محصولاتش استفاده می کند. بنابراین می‌توان انتظار قابلیت‌های جدید را برای جیمیل، گوگل مپس، گوگل سرچ و سایر اپلیکیشن‌ها را داشت.

سرگرمی: هرچند بعید است که گوگل امسال یک استریمر جدید معرفی کند، اما این احتمال وجود دارد که قابلیت‌های جدیدی برای Android TV و Google TV ارائه نماید. یوتیوب هم ممکن قابلیت‌های جذابی دریافت کند.

حریم خصوصی و امنیت: رویدادهای I/O گوگل معمولا بدون صحبت کردن درباره کارهایی که کاربران برای ایمن نگه داشتن خودشان باید انجام دهند کامل نمی‌شود؛ به‌ویژه الان که هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی می توانند مورد سوء‌استفاده هکرها قرار بگیرند. انتظار می‌رود گوگل در رویداد امسال بیش از هر زمان دیگری درباره این موضوعات صحبت کند.

برای رویداد I/O 2023 گوگل ثبت‌نام کنید

همه کاربران می‌توانند به‌طور رایگان رویداد امسال I/O را تماشا کنند. فقط کافی است که به وب‌سایت Google I/O مراجعه کنید و دکمه Learn about I/O را بزنید. شما برای دسترسی به اطلاعات بیشتر می‌توانید دستورالعمل‌ها را دنبال کنید و با ثبت‌نام در این رویداد از حضور فیزیکی در آن لذت ببرید.

رویداد I/O 2023 گوگل

ما هم به نوبه خود سعی خواهیم کرد تا همه اتفاقات این رویداد را پوشش دهیم.

منبع: Androidauthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید