گوگل برای کاهش هزینه های خود سرویس های ارائه شده به کارکنانش را محدود می کند - تکفارس 
گوگل برای کاهش هزینه های خود سرویس های ارائه شده به کارکنانش را محدود می کند - تکفارس 
گوگل برای کاهش هزینه های خود سرویس های ارائه شده به کارکنانش را محدود می کند - تکفارس 

گوگل برای کاهش هزینه های خود سرویس های ارائه شده به کارکنانش را محدود می کند

افشین نوری
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - 08:10
گوگل

آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل با ارزش بازار ۱.۳۲ تریلیون دلار چهارمین شرکت با ارزش دنیاست و حال این شرکت قصد دارد برای صرفه جویی در هزینه‌های خود محدودیت‌هایی در کلاس‌های فیتنس و زمان‌های باز شدن کافه‌های خود برای کارکنانش ایجاد کند.

وال استریت ژورنال گزارش داده است که گوگل با ارسال ایمیلی به کارکنان خود گفته است که قصد دارد در سرویس‌های ارائه شده به آن‌ها به منظور جبران هزینه‌ها محدودیت‌هایی ایجاد کند. ظاهرا این محدودیت‌های بخشی از برنامه چندساله گوگل برای کاهش هزینه‌هاست.

درآمد آلفابت در سال مالی اخیر به ۲۸۲.۸ میلیارد دلار رسید که بیشتر از ۲۵۷.۶ میلیارد دلار سال گذشته بود، اما این به معنای آن نیست که همه کارکنان این شرکت از مزایای آن بهره خواهند برد بلکه تاکنون عده‌ زیادی از آن‌ها اخراج شده‌اند و حالا نوبت به سرویس‌های ارائه شده به کارکنان رسیده است.

به گزارش وال استریت، گوگل یک ابزار داخلی ارائه کرده است که به کارکنانش کمک خواهد کرد از تامین کنندگان ارزان‌تری که خارج از سرویس‌های داخلی این شرکت فعال هستند استفاده کنند. حتی کلاس‌های فیتنس کارکنان گوگل نیز با محدودیت مواجه شده است.

از طرف دیگر، کارکنان بخش مهندسی گوگل که قبلا مک بوک‌های رده‌بالا دریافت می‌کردند، حالا قرار است یک کروم بوک دریافت کنند. این محدودیت‌ها شامل بخش غذا، نقل و انتقال و ماساژ نیز می‌شوند.

آلفابت در ماه ژانویه خدود ۱۲ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کرد و به نظر می‌رسد که این شرکت در وضعیت مالی خوبی قرار ندارد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید