عضو گارد ملی آمریکا به خاطر درز اطلاعات محرمانه در دیسکورد دستگیر شد - تکفارس 
عضو گارد ملی آمریکا به خاطر درز اطلاعات محرمانه در دیسکورد دستگیر شد - تکفارس 
عضو گارد ملی آمریکا به خاطر درز اطلاعات محرمانه در دیسکورد دستگیر شد - تکفارس 

عضو گارد ملی آمریکا به خاطر درز اطلاعات محرمانه در دیسکورد دستگیر شد

افشین نوری
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - 15:21
دیسکورد

خبرگزاری NBC گزارش داده است که یک عضو ۲۱ ساله گارد ملی نیروی هوایی آمریکا اسناد طبقه‌بندی شده دولتی را در دیسکورد منتشر کرده است. این فرد که Jack Teixeira نام دارد در خانه خود در North Dighton ماساچوست دستگیر شده است.

قاضی پرونده گفته است که دادگستری آمریکا آقای Teixeira را در ارتباط با تحقیقاتی که درباره انتقال غیرقانونی اطلاعات محرمانه دفاع ملی این کشور انجام داده دستگیر کرده است. پنتاگون برای اوین بار هفته گذشته متوجه درز این اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی دیسکورد، توییتر، تلگرام و ۴chan شد. این اطلاعات شامل جزئیاتی درباره جنگ روسیه و اوکراین و همچنین اطلاعاتی درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از روسیه و متحدانش می‌شود. برخی از این اسناد ممکن است باعث منازعات دیپلماتیک شوند.

این اسناد ابتدا با یکسری تغییرات ظاهری در یک کانال تلگرامی پیدا شد که در آن ادعا شده بود اوکراین نیروهای بیشتری در جنگ با روسیه نسبت به آنچه که رسانه‌ها می‌گویند از دست داده است. تحقیقات بعدی نشان داد که نسخه تغییر نیافته این اسناد در سایر کانال‌ها منتشر شده‌اند. واشینگتن پست گزارش داده است که افشاگر اصلی این اسناد، در سرور “Thug Shaker Central” دیسکورد با نام “OG” شناخته می‌شده است که به عنوان ادمین نیز عمل می‌کرده است. این کاربر ظاهرا نسخه‌های تایپی این اسناد را منتشر کرده بود اما وقتی متوجه شد که مورد توجه اعضای گروه‌ها قرار نگرفته است تصاویر اصلی آن را منتشر کرد. پس‌زمینه این استناد که شامل آرم‌های داخلی بود باعث شد تا FBI متوجه آن‌ها بشود و ردپای Teixeira را پیدا کند.

پنتاگون گفته است که هنوز در حال بررسی ابعاد این قضیه است و شرکت دیسکورد نیز در این رابطه با آن‌ها همکاری می‌کند. سخنگوی پنتاگون تاکید کرده است که همه اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی در آینده را اتخاذ خواهند کرد.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید