یوتیوب ربات موزیک Rythm را غیر فعال خواهد کرد - تکفارس 
یوتیوب ربات موزیک Rythm را غیر فعال خواهد کرد - تکفارس 

یوتیوب ربات موزیک Rythm را غیر فعال خواهد کرد

مهدی حلوائی
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - 11:38
یوتیوب

تنها چند هفته پس از این‌که یوتیوب دیسکورد را وادار به غیر‌فعال‌کردن ربات موزیک Groovy کرد، حالا این سرویس ویدیویی به‌دنبال خاموشی دیگر ربات محبوب دیسکورد یعنی Rythm می‌باشد. این ربات که به کاربران دیسکورد امکان پخش موزیک از ویدیوهای یوتیوب را می‌دهد، در حال حاضر بیش از ۵۶۰ میلیون کاربر دارد. گوگل از دیسکورد درخواست کرده که حداکثر تا ۷ روز دیگر این ربات را غیرفعال کرده و این سرویس نیز با درخواست گوگل موافقت کرده است.

Rythm در حال حاضر بر روی بیش از ۲۰ میلیون سرور دیسکورد نصب بوده و حذف آن ضربه‌ی بزرگی را به دیسکورد وارد خواهد کرد. یوآو زیمت، خالق ربات Rythm، در پیامی به وب‌سایت ورج اعلام کرد که از قبل نسبت به این تصمیم یوتیوب آگاه بوده و به همین دلیل تیم او از سال گذشته بر ساخت قابلیت مرتبط با موزیک جدیدی مشغول بوده است. زیمت هنوز اطلاعات بیشتری از این قابلیت جدید را اعلام نکرده است.

ربات موزیک Ryhtm

ربات موزیک Rythm توسط ۱۶ سرور و بیش از ۴ ترابایت رم و ۱۰۰۰هسته‌ی پردازنده‌ پشتیبانی شده و این نکته محبوبیت بالای آن را نشان می‌دهد. خاموشی این ربات موزیک باعث می‌شود تا کاربران به دنبال جایگزین‌هایی برای آن باشند اما اقدامات قانونی گوگل به احتمال زیاد موجب جلوگیری از ساخت ربات‌های مشابه توسط تیم‌های توسعه‌دهنده‌ی دیگر خواهد شد.

با این وجود، یوتیوب و دیسکورد در حال بررسی ساخت جایگزین مناسبی برای ربات‌های موزیک هستند، هرچند که دیسکورد طی ۱۰ ماه گذشته قابلیت ویدیویی جدیدی را نیز مورد آزمایش قرار داده است. در صورتی که این ویژگی به‌صورت رسمی به دیسکورد اضافه شود، کاربران امکان پخش ویدیوهای یوتیوب در دیسکورد را خواهند داشت.

نظر شما در مورد خاموشی ربات موزیک Rythm چیست؟ آیا دیسکورد جایگزین مناسبی را برای این ربات پیدا خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس
تلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید