کنسول گیمینگ دستی ایسوس ROG Ally با سیستم عامل ویندوز ۱۱ معرفی شد - تکفارس 
کنسول گیمینگ دستی ایسوس ROG Ally با سیستم عامل ویندوز ۱۱ معرفی شد - تکفارس 
کنسول گیمینگ دستی ایسوس ROG Ally با سیستم عامل ویندوز ۱۱ معرفی شد - تکفارس 

کنسول گیمینگ دستی ایسوس ROG Ally با سیستم عامل ویندوز ۱۱ معرفی شد

افشین نوری
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - 10:50
ایسوس ROG Ally

ایسوس سرانجام از کنسول گیمینگ دستی ایسوس ROG Ally که از سیستم عامل ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند به عنوان رقیب استیم دک رونمایی کرد. این دستگاه مجهز به پردازنده‌های سری رایزن ای ام دی است و طبق ادعای ایسوس سریع‌ترین مدل در نوع خود است.

در حالیکه کنسول دستی استیم دک شرکت Valve موفقیت خوبی در ارائه بازی‌های کامپیوتری روی کنسول‌های دستی به دست آورده است، رقبای زیادی برای آن در بازار وجود دارد که از آن جمله می‌توان به Ayaneo 2 و سایر مدل‌های ساخت شرکت‌های GPD و OneXPlayer اشاره کرد. البته این مدل‌ها به جای طراحی سفارشی متکی به تراشه AMD 6800U بوده و به‌طور کلی فاقد قدرت و کارایی کافی برای اجرای اغلب بازی‌ها هستند.

ایسوس ROG Ally

حالا ایسوس با معرفی ROG Ally به رقابت استیم دک رفته است. این کنسول، کوچک‌تر، سبک‌تر و تخت‌تر از کنسول گیمینگ Valve است (۶۰۸ گرم با ابعاد ۲۸۰ در۱۱۳ در ۳۹ میلیمتر در مقابل ۶۶۹ گرم و ابعاد ۲۹۸ در ۱۱۷ در ۵۰.۵ میلیمتر).

کنسول جدید ایسوس از یک نمایشگر ۷ اینچی ۱۶:۹ با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است. این در حالیست که استیم دک مجهز به یک نمایشگر ۷ اینچی ۱۶:۱۰ با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، روشنایی ۴۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. در ضمن تراشه بکار رفته در داخل ROG Ally از معماری Zen 4 ای ام دی و گرافیک قدرتمند RDNA 3 بهره می‌برد.

همچنین به نظر می‌رسد که سیستم فن دوگانه این کنسول دستی بسیار آرام‌تر از فن‌های کنسول استیک دک است و فقط ۲۰ دسی‌بل صدا در مقایسه با ۳۷ دسی‌بل استیم دک تولید می‌کند. در ضمن کارت حافظه SSD و جوی‌استیک آن به‌راحتی قابل تعویض هستند.

البته در رابطه با عملکرد سیستم عامل ویندوز ۱۱ کنسول ROG Ally نمی‌توان اظهارنظر کرد و ما نمی‌دانیم که کارآیی آن در مقایسه با SteamOS استیم دک چگونه خواهد بود. درباره ظرفیت باتری و قیمت آن نیز صحبتی نشده است.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید