انتشار طراحی مفهومی هدست واقعیت افزوده اپل با ظاهری شبیه به عینک اسکی - تکفارس 
انتشار طراحی مفهومی هدست واقعیت افزوده اپل با ظاهری شبیه به عینک اسکی - تکفارس 
انتشار طراحی مفهومی هدست واقعیت افزوده اپل با ظاهری شبیه به عینک اسکی - تکفارس 

انتشار طراحی مفهومی هدست واقعیت افزوده اپل با ظاهری شبیه به عینک اسکی

افشین نوری
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - 10:47
هدست واقعیت افزوده اپل

انتظار می‌رود اپل اولین هدست واقعیت افزوده خود را در رویداد WWDC 2023 معرفی کند، اما ظاهرا این دستگاه مجددا با تاخیر مواجه خواهد شد. با این حال، امروز تصاویر مفهومی این هدست منتشر شده است که با الهام از عینک اسکی طراحی گردیده است.

هرچند اپل هدست واقعیت افزوده خود را به برخی مدیران رده‌بالای خود نمایش داده است اما هیچکدام از آن‌ها درباره مشخصات و طراحی آن صحبت نکرده‌اند. گفته می‌شود این هدست شبیه به عینک اسکی خواهد بود و این همان چیزی است که کاربر Hanstsaiz@ در طراحی مفهومی خود از این هدست پیاده‌سازی کرده است.

هدست واقعیت افزوده اپل

در جلوی این دست از یک نمایشگر خمیده استفاده شده است که ظاهرا دارای شیشه محافظ است. با این حال، هیچ دوربینی روی این هدست مفهومی دیده نمی‌شود، در حالیکه استفاده از این دوربین‌ها برای ارائه تجربه واقعیت افزوده ضروری هستند. البته می‌توان یک درگاه شارژ را در پایین هدبند آن مشاهده کرد که به نظر می‌رسد به جای USB-C از نوع microUSB است.

طبق شایعات، هدست اپل متکی به باتری‌های اکسترنال خواهد بود و اپل ممکن است لوازم جانبی بیشتری نیز برای آن بفروشد. برای مثال، این هدست را نمی‌توان روی عینک‌های معمولی پوشید، بنابراین نیاز به خرید لنزهای اختصاصی خواهد بود.

هدست واقعیت ترکیبی Reality Pro اپل، اولین تجربه‌ی کوپرتینویی‌ها در زمینه واقعیت افزوده خواهد بود و گفته می‌شود اپل ۳۰۰ هزار دستگاه از این هدست را در سال اول عرضه خواهد فروخت

البته طبق اطلاعاتی که اخیرا مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس منتشر کرده است این هدست در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد و احتمال معرفی آن در بهار خیلی کم است‌. به گفته این تحلیلگر، اپل ظاهرا در توسعه نرم افزار هدست واقعیت ترکیبی خود به مشکل برخورد کرده است و نباید به این زودی‌ها منتظر معرفی آن باشیم. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل درنهایت هدست خود را به چه مشخصاتی معرفی می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید