ایلان ماسک بانک سیلیکون ولی را می خرد - تکفارس 
ایلان ماسک بانک سیلیکون ولی را می خرد - تکفارس 
ایلان ماسک بانک سیلیکون ولی را می خرد - تکفارس 

ایلان ماسک بانک سیلیکون ولی را می خرد

افشین نوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - 11:39
ایلان ماسک توییتر

ظاهرا ایلان ماسک می‌خواهد که بانک سیلیکون ولی (SVB) را بخرد. این بانک یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکاست و اخیرا توسط سازمان FDIC توقیف شده بود.

این بانک عمدتا به شرکت‌های فناوری و استارتاپ‌ها خدمات می‌دهد، اما درسال ۲۰۰۸ دچار بحران مالی شدید شد. حالا این بانک توقیف شده و دارایی‌های آن توسط FDIC در بانک Deposit Insurance National Bank  نگهداری می‌شود. مسلما بسته ماندن این بانک تاثیر زیادی روی شرکت‌های فناوری و پروژه‌های آن‌ها خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که FDIC اعلام کرده که از هفته بعد شروع به پرداخت سود سهام برای سپرده‌های بیمه نشده می‌کند. سود سهام از طریق درآمد حاصل از فروش دارایی‌های SVB تأمین خواهد شد. این حدود ۸۹ درصد از ۱۷۲ میلیارد دلار بدهی سپرده بانک بیش از حداکثر بیمه شده توسط FDIC است. پس از ورشکستگی SVB سازمان FDIC اختیارات استثنایی را از خزانه‌داری دریافت کرد و به‌طور مشترک با سایر آژانس‌ها اعلام کرده که همه سپرده‌گذاران در روزهای آینده به وجوه خود دسترسی کامل خواهند داشت.

حالا ایلان ماسک ادعا کرده است که قصد دارد SVB را بخرد و آن را تبدیل به یک بانک دیجیتالی کند. اگر این اتفاق بیفتد، ما شاهد ورود ماسک به بازارهای مالی خواهیم بود و با توجه به این طرفداران زیادی دارد می‌تواند در این بخش موفق شود.

طبق آمار، بانک SVB حدود ۲۰۹ میلیارد دلار دارایی دارد و ۱۶مین بانک بزرگ آمریکاست. تقریباً نیمی از شرکت‌های فناوری و بهداشت و درمان با پشتوانه سرمایه خطرپذیر توسط SVB تأمین مالی می‌شدند. شرکت‌هایی مانند Airbnb, Cisco, Fitbit, Pinterest، و Block, Inc. جزو مشتریان این بانک بوده‌اند و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم ماسک چه برنامه‌هایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید