اسناد محرمانه شرکت ایسر مورد سرقت قرار گرفت - تکفارس 
اسناد محرمانه شرکت ایسر مورد سرقت قرار گرفت - تکفارس 
اسناد محرمانه شرکت ایسر مورد سرقت قرار گرفت - تکفارس 

اسناد محرمانه شرکت ایسر مورد سرقت قرار گرفت

مهدی حلوائی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - 12:02
ایسر

ایسر امروز رسماً تایید کرد که یکی از سرورهای آن مورد حمله قرار گرفته است. هرچند که این سرور شامل اطلاعات شخصی کاربران نمی‌شده اما با این وجود برخی از اسناد و مدارک رسمی این شرکت در این حمله به سرقت رفته است.

اوایل هفته‌ی جاری، تبلیغی در خصوص افشای ۱۶۰ گیگابایت اسناد محرمانه‌ی ایسر، شامل ۲،۸۶۹ فایل مختلف، توسط یک هکر منتشر شد. این هکر ادعا کرده بود حجم اطلاعات به‌ سرقت‌ رفته به قدری زیاد است که حتی دسته‌بندی آن‌ها چند روز به طول می‌انجامد و او تنها با دریافت رمزارز مونرو از طریق یک شخص ثالث حاضر به برگرداندن این اطلاعات به ایسر است. ایسر نیز اعلام کرده که اسناد مورد استفاده‌‌ی مهندسین فنی این شرکت در سرور به سرقت رفته ذخیره شده است.

به‌گفته‌ی اریک کران (Eric Kron)، متخصص امنیت، خوشبختانه تمامی سرورهای یک شرکت شامل اطلاعات شخصی کاربران نمی‌شوند و در این مورد، ایسر تنها باید نگران افشای اسناد حساس داخلی و جزئیات فنی محصولات جدید خود باشد. بدون شک شرکت‌های رقیب می‌توانند با بررسی اسناد فاش‌شده از محصولات جدید ایسر الگوبرداری کرده و حتی هکرها نیز می‌توانند از این طریق به نقاط ضعف محصولات یادشده پی ببرند.

این اولین باری نیست که اییسر مورد حمله‌ی سایبری قرار می‌گیرد چرا که در سال ۲۰۲۱ نیز گروه باج افزاری REvil از این شرکت مبلغ ۵۰ میلیون دلار رمزارز مونرو را به عنوان باج درخواست کرده بود. هکرها چند ماه بعد نیز سرورهای هند ایسر را مورد حمله قرار داده و به ۶۰ گیگابایت از اطلاعات این شرکت دسترسی پیدا کردند. همچنین مدتی بعد حمله‌ای به سرورهای تایوان ایسر انجام شد که گروه Desorden مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید