ایسر اولین کارت گرافیکی AMD خود را عرضه کرد - تکفارس 
ایسر اولین کارت گرافیکی AMD خود را عرضه کرد - تکفارس 
ایسر اولین کارت گرافیکی AMD خود را عرضه کرد - تکفارس 

ایسر اولین کارت گرافیکی AMD خود را عرضه کرد

افشین نوری
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - 17:41
ایسر

ایسر در نمایشگاه Computex 2023 علاقه خود را به تولید کارت‌های گرافیکی انویدیا و AMD نشان داده بود و حالا با کارت گرافیک Predator BiFrost RX 7600 اولین قدم را در این جهت برداشته است.

کارت Predator BiFrost Radeon RX 7600 از همان خنک کننده BiFrost کارت اینتل آرک A770 بهره می‌برد. این خنک کننده از نوع فن‌دار است که متشکل از یک محفظه بخار برای انتقال گرما به سینک حرارتی است و سپس از دو فن برای دفع گرما استفاده می‌شود. از آنجائیکه آرک A770 یک کارت گرافیکی ۲۲۵ واتی بود، انتظار می‌رود سیستم خنک‌کننده مذکور جوابگوی RX 7600 با توان حرارتی ۶۰ وات کمتر باشد.

ایسوس دو نسخه از این کارت را در تایوان عرضه کرده است که شامل Predator BiFrost Radeon RX 7600 معمولی و Predator BiFrost Radeon RX 7600 OC می‌شود. نسخه استاندارد دارای ساعت کلاک ۲۲۵۰ مگاهرتز، سرعت بوست ۲۶۵۵ مگاهرتز و توان حرارتی ۱۷۰ وات است و قیمت آن ۲۷۴ دلار می‌باشد. نسخه OC دارای ساعت کلاک ۲۳۲۰ مگاهرتز، سرعت بوست ۲۷۲۵ مگاهرتز و توان ۱۸۰ وات است و ۲۹۰ دلار قیمت دارد. هر دو نسخه از یک کانکتور هشت پین PCIe و یک خروجی ویدیوی HDMI 2.1 و سه پورت DisplayPort 1.4 بهره می‌برند.

در کل، Predator BiFrost RX 7600 یک کارت گرافیکی عالی به نظر می‌رسد و با توجه به ابعادی که دارد شاید برای کیس‌های کوچک‌تر مناسب نباشد، اما اگر فضای کافی دارید، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. به همین خاطر می‌توان آن را یکی از بهترین کارت‌های گرافیک ارزان قیمت بازار به حساب آورد.

این کارت فعلا در خارج از تایوان قابل دسترس نیست، اما ایسر ممکن است برنامه‌هایی برای عرضه جهانی آن داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید