هکرهای سیستم اعطای پناهندگی اسپانیا دستگیر شدند - تکفارس 
هکرهای سیستم اعطای پناهندگی اسپانیا دستگیر شدند - تکفارس 

هکرهای سیستم اعطای پناهندگی اسپانیا دستگیر شدند

مهدی حلوائی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:17
حمله سایبری به اسپانیا

پلیس اسپانیا امروز از دستگیری ۶۹ نفر از هکرهایی که به استفاده از بات‌ها برای دورزدن سیستم ثبت نوبت مصاحبه برای اعطای پناهندگی این کشور متهم شده‌اند، خبر داد. این هکرها نوبت مصاحبه برای درخواست پناهندگی، که کاملاً رایگان است، را به مبلغ ۲۰۰ یورو به پناهجویان فروخته بودند.

مطالب مرتبط:

وب‌سایت اعطای پناهندگی اسپانیا به یک سیستم امنیتی قدرتمند برای شناسایی بات‌ها مجهز شده است اما با این وجود، هکرها موفق به عبور از این سیستم شده و به تمامی نوبت‌های مصاحبه دسترسی پیدا کردند. پلیس اسپانیا در مصاحبه با رویترز اعلام کرده که مقامات، وکلا و مشاوران مربوطه نسبت به وجود مشکل در سیستم، که از وضعیت نابسامان پناهجویان سوءاستفاده می‌کرده است، آگاهی داشته‌اند.

فرآیند ثبت درخواست پناهندگی در اسپانیا طولانی بوده و پناهجویان پس از ورود به این کشور ۳۰ روز برای ثبت درخواست خود مهلت دارند. پس از تایید درخواست، نوبت مصاحبه‌ی یادشده به آن‌ها تعلق می‌گیرد اما هک سیستم مذکور باعث شد تا تمامی نوبت‌های مصاحبه از دسترس خارج شده و فرآیند دریافت پناهندگی برای پناهجویان از آن چیزی که هست نیز دشوارتر شود.

حالا به‌گفته‌ی پلیس اسپانیا، چهار نفر از رهبران گروه هکری متهم در بارسلون و والنسیا دستگیر شده‌اند. در طی این دستگیری، اسناد و مدارکی که محتوای آن‌ها فاش نشده، به همراه مبلغ ۲۰۰ هزار یورو کشف و ضبط شده است.

منبع: Gizmodo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید