بنچمارک گیک بنچ ۶ با عملکرد بهتر و تست های بیشتر معرفی شد - تکفارس 
بنچمارک گیک بنچ ۶ با عملکرد بهتر و تست های بیشتر معرفی شد - تکفارس 
بنچمارک گیک بنچ ۶ با عملکرد بهتر و تست های بیشتر معرفی شد - تکفارس 

بنچمارک گیک بنچ ۶ با عملکرد بهتر و تست های بیشتر معرفی شد

افشین نوری
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 12:51
بنچمارک گیک بنچ ۶ با عملکرد بهتر و تست های بیشتر معرفی شد - تکفارس 

شرکت Primate Labs از بنچمارک جدیدی به نام گیک بنچ ۶ رونمایی کرد. این بنچمارک در مقابسه با نسخه قبلی سریع‌تر خواهد و نتایج بهتری را ارائه خواهد کرد. 

تغییراتی که در بنچمارک جدید داده شده است شامل امکان آپلود کردن تصاویر بزرگ و کتابخانه تصاویر بزرگ برای تست‌های بهتر، اضافه شدن تست‌های جدید برای آزمایش مواردی مثل تماس‌های ویدیویی، فیلترهای عکس و هوش مصنوعی می‌شوند. 

در واقع با توجه به سریع‌تر شدن گوشی‌های هوشمند باید تست‌های کاملتری روی آن‌ها انحام شود و از طرف دیگر ما شاهد گسترش فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در گوشی‌ها هستیم که ارزیابی آن‌ها نیاز به پروسه‌های جدیدی دارند. بنابراین، نسخه‌عای قبلی گیک بنچ قابلیت بررسی این موارد را ندارند. لیست تغییرات این بنچمارک به صورت زیر است: 

  • عکس‌های بزرگتر و با کیفیت‌تر (از ۱۲ تا ۴۸ مگاپیکسل) 
  • فابل‌های HTML که نشان‌دهنده استانداری مدرن وبگردی هستند
  • کتابخانه بزرگ تصاویر برای استفاده در تست‌های ایمپورت
  • نقشه‌های بزرگتر برای تست‌های ناوبری
  • فایل‌های PDF بزرگتر 
  • افرایش سایز کارهای Clang 

نکته دیگر اینکه گیک بنچ ۶ تمرکز خود را از روی تست‌های تک هسته‌ای برداشته است و توجه خود را روی تست‌های چند هسته‌ای و عملکرد واقعی دستگاه‌ها گذاشته است. در بخش چندهسته‌ای نیز اصلاحاتی صورت گرفته که شامل بررسی چگونگی انجام کارهای مختلف در سناریوهای متفاوت است. 

به نظر Primate Labs، در گوشی‌های جدید دیگر تعداد هسته‌های اصلی در عملکرد نهایی دستگاه اهمیت چندانی ندارند، بلکه قدرت واقعی گوشی‌ها از ترکیب بخش‌های مختلف سخت‌افزاری آن تامین می‌شود. بنابراین در گیک بنچ ۶ کارها و وظایف تقسیم شده بین هسته‌ها اندازه‌گیری خواهد شد. 

از طرف دیگر، گیک بنچ ۶ ارزیابی بهتری از عملکرد گرافیکی پردازنده‌ها خواهد داشت. این بنچمارک برای همه دستگاه‌ها از جمله ویندوزی، اندرویدی، مک و لینوکس قابل استفاده خواهد بود. 

در آخر اینکه، همه کاربردهای غیرتجاری از گیک بنچ ۶ کاملا رایگان است و اما نسخه پرو آن با ۲۰ درصد تخفیف هم‌اکنون به قیمت ۷۹ دلار قابل دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید