نتایج عملکرد تراشه اینتل Core i9-13900K در گیک بنچ منتشر شد - تکفارس 
نتایج عملکرد تراشه اینتل Core i9-13900K در گیک بنچ منتشر شد - تکفارس 

نتایج عملکرد تراشه اینتل Core i9-13900K در گیک بنچ منتشر شد

مهدی حلوائی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - 08:20
اینتل Core i9-13900K

نسخه‌ی نهایی تراشه‌ی اینتل Core i9-13900K با ۲۴ هسته و فرکانس بوست ۵.۸ گیگاهرتز امروز در بنچمارک گیک بنچ مشاهده و نتیجه‌ی عملکرد آن مشخص شد. این تراشه از ۸ هسته‌ی قدرتمند (P) و ۱۶ هسته‌ی کم‌مصرف (E) بهره برده و مجموع کش آن ۶۸ مگابایت است.

سیستمی که تراشه‌ی Core i9-13900K روی آن نصب شده بود از مادربرد ASRock Z690 و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی DDR5 بهره می‌برد. این تراشه موفق شد تا در آزمایش‌های گیک بنچ ۵ نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۲۲۱۲ و چندهسته‌ای ۲۵۴۹۷ را دریافت کند. بر اساس آمار منتشرشده در گیک بنچ، عملکرد چندهسته‌ای ۱۳۹۰۰K در مقایسه با تراشه‌های ۱۲۹۰۰K و رایزن ۹ ۵۹۵۰X به‌ترتیب ۴۷ و ۵۵ درصد بهتر بوده و در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای نیز به‌ترتیب ۱۴ و ۳۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌های یادشده می‌باشد.

اینتل Core i9-13900K

روز گذشته گزارشی در خصوص فرکانس بوست ۵.۷ گیگاهرتزی تراشه‌های سری رایزن ۷۰۰۰ منتشر شد و حالا به‌نظر می‌رسد که اینتل قصد ندارد تا در این بخش از رقیب سنتی خود شکست بخورد. هر دو شرکت اینتل و ای ام دی در تراشه‌های نسل جدید خود، فرکانس بوست بالای ۵.۵ گیگاهرتز را ارائه می‌دهند و این موضوع باعث بهبود عملکرد تک‌هسته‌ای این تراشه‌ها خواهد شد. قرار است که تراشه‌های جدید این دو شرکت در پاییز سال جاری به بازار عرضه شوند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید