متا هزاران نفر دیگر ار کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 
متا هزاران نفر دیگر ار کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 
متا هزاران نفر دیگر ار کارکنان خود را اخراج می کند - تکفارس 

متا هزاران نفر دیگر ار کارکنان خود را اخراج می کند

افشین نوری
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 09:49
متا

متا ظاهرا قصد دارد مجددا تعداد زیادی از نیروهای خود را اخراج کند. این شرکت قبلا ده‌ها هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل کرده بود و حالا می‌خواهد دوباره این کار را انجام دهد. 

فایننشال تایمز گزارش داده است که متا می‌خواهد تا ماه مارس عملکرد کارکنان خود را بررسی کند و کسانی که عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند از کار اخراج خواهد کرد. ظاهرا تعدیل نیروی قبلی که چند ماه پیش انجام شد نتاوانسته انتظارات این شرکت بزرگ را برآورده کند و هزینه‌هایش را کاهش دهد. در واقع متا که در حال حاضر مدیریت سه شرکت فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ را بر عهده دارد می‌خواهد تغییراتی در ساختار اداری خود ایجاد کند تا بازدهی‌ این شرکت بهبود یابد.  

متا چند ماه پیش ۱۱ هزار نفر از کارکنانش را که حدود ۱۳ درصد از کل نیروهایش می‌شد اخراج کرد و این موضوع باعث نارضایتی کارمندان این شرکت شد.  متا در واقع بزرگترین تعدیل نیروی تاریخ ۲۰ ساله اخیر خود را انجام داد و حالا به نظر می‌رسد که برای کاهش هزینه‌های خود مجبور است که مجددا تعدیل نیرو کند. 

تا علیرغم اینکه سرمایه‌گذاری عظیمی روی متاورس کرده است اما تاکنون به درآمد ملموسی از این بخش دست نیافته است. با این حال، زاکربرگ معتقد است که آینده فناوری متعلق به متاورس است و در سال‌های آینده شاهد رشد و شکوفایی آن خواهیم بود‌ 

حالا متا نه‌تنها استخدام نیروی جدید را متوقف کرده است بلکه قرار است بخشی از نیروهای خود را اخراج کند. متا تنها شرکتی نیست که اخیرا دست به اخراج نیروهای خود زده است. شرکت‌های مختلفی مثل آمازون، توییتر و اپل در ماه‌های گذشته تعدادی بسیار زیادی از کارکنان خود را تعدیل نموده‌اند، اما بد تیست بدانید که برآورد اولیه متا در تعدیل قبلی اخراج حدود ۱۰ هزار نیرو بود، اما ظاهرا این آمار بعدا به ۱۸ هزار نفر افزایش یافت. مارک زاکربرگ مدیرعامل متا گفته است که این شرکت احتمالا در پایان سال ۲۰۲۳ تبدیل به یک شرکت کوچک خواهد شد که تمرکز خود را صرفا روی چند پروژه خاص از جمله متاورس قرار خواهد داد. 

متا هنوز این موضوع را به‌طور رسمی اعلام نکرده است و هنوز مشخص نیست که در مرحله جدید قرار است چه تعداد نیرو اخراج شوند، اما پیش‌بینی می‌شود هزارن نفر دیگر از کار خود بیکار شوند. به‌ هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم وضعیت این شرکت در سال جدید میلادی چگونه خواهد بود و آیا تعدیل نیروی گسترده کمکی به بازسازی آن خواهد کرد یا نه‌.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید