کدهای iOS 17 همه چیز را درباره سری آیفون ۱۵ فاش کرد - تکفارس 
کدهای iOS 17 همه چیز را درباره سری آیفون ۱۵ فاش کرد - تکفارس 
کدهای iOS 17 همه چیز را درباره سری آیفون ۱۵ فاش کرد - تکفارس 

کدهای iOS 17 همه چیز را درباره سری آیفون ۱۵ فاش کرد

افشین نوری
۶ بهمن ۱۴۰۱ - 10:33
آیفون 15 پرو

در حالیکه هنوز چند ماه تا زمان معرفی سری آیفون ۱۵ باقی مانده است اطلاعات تازه‌ای درباره آن از طریق کدهای iOS 17 کشف شده است. 

اپل اخیرا iOS 16 را برای گوشی‌های آیفون عرضه کرد. این سیستم‌عامل با وجود اینکه قابلیت‌های زیادی ارائه کرده است اما باگ‌های زیادی دارد و خیلی از کاربران از آن ناراضی هستند. با این حال، به نظر می‌رسد که iOS 17 نه‌تنها باگ‌های کمتری خواهد داشت بلکه تغییرات زیادی نیز نخواهد داشت. 

این اطلاعات را یک تحلیلگر مطرح به نام مارک گورمان فذش کرده و گفته است که iOS 17 هم‌اکنون با نام رمزی Dawn در حال توسعه است و تمرکز آن روی بهبود پایداری و کارآمدی خواهد بود. تفییراتی که اپل در این سیستم عامل ارائه خواهد کرد شامل ایجاد تغییراتی در اپلیکیشن‌های Mail, Fitness, Wallet, Home و Find My خواهد بود. ظاهرا یک اپلیکیشن جدید برای کار کردن با هدست واقعیت ترکیبی اپل نیز ارائه خواهد شد.  

اما اطلاعاتی دیگری نیز در iOS 17 پیدا شده‌اند که اشاره به سری آیفون ۱۵ دارند‌ طبق این اطلاعات، سری مذکور شامل شش مدل آیفون خواهد بود که همه آن‌تا از قابلیت جزیره پویا پشتیبانی خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که اسامی دقیق این شش مدل آیفون چه خواهد بود. 

در داخل کدهای iOS 17 همچنین به حذف درگاه لایتنینگ و استفاده از درگاه USB-C اشاره شده است. شایعات قبلی نیز به این موضوع اشاره کرده بودند، اما طبق این شایعات، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچنان از درگاه لایتنینگ بهره خواهند برد و فقط آیفون ۱۵ پرو و  ۱۵ پرو پلاس مجهز به درگاه پیشرفته و سریع USB-C خواهند بود. 

اطلاعات امروز همچنین گفته است که آیفون ۱۵ پرو مکس (اولترا) دارای نرم‌افزار پیشرفته پردازش تصویر خواهد بود و این به معنای آن است که آیفون ۱۵ پرو مکس دوربین‌های بهتری نسبت به آیفون ۱۵ پرو خواهد داشت. 

در ضمن، با وجود اینکه هر دو‌ مدل آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس از تراشه ۳ نانومتری A17 بهره خواهند برد، اما ظاهرا تراشه آیفون ۱۵ پرو مکس قابلیت‌های بیشتری خواهد داشت و از طرف دیگر سیستم خنک‌کننده آن بهتر از مدل پرو خواهد بود.  

گزارش‌های قبلی نیز ادعا کرده بودند که اپل امسال بین آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد و مدل پرو مکس حتی مجهز به دوربین پریسکوپ ‌و بدنه تیتانیومی خواهد بود. 

در هر حال، انتظار می‌رود که اپل پیش‌نمایش iOS 17 را در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳ خود ارائه کند و نسخه پایدار آن را به‌همراه سری آیفون ۱۵ عرضه نماید.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید