اپل تعداد خرده فروشی های خود را کاهش می دهد - تکفارس 
اپل تعداد خرده فروشی های خود را کاهش می دهد - تکفارس 
اپل تعداد خرده فروشی های خود را کاهش می دهد - تکفارس 

اپل تعداد خرده فروشی های خود را کاهش می دهد

افشین نوری
۳ بهمن ۱۴۰۱ - 21:56
تیم کوک اپل

اپل ظاهرا قصد دارد کارکنان غیرفصلی خود در فروشگاه‌های خرده فروشی را تعدیل کند. این فروشگاه‌ها جزو فروشگاه‌های اپ استور نیستند بلکه مستقل از آن‌ها هستند. 

ظاهرا کارکنان خرده‌فروشی اپل در فروشگاه‌هایی مثل Best Buy ایمیلی دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه به‌زودی اخراج خواهند شد. اپل معمولا در فصل تعطیلات کریسمس اقدام به استخدام نیروهای جدیدی برای فروش محصولاتش می‌کند و حالا قرار است این نیروها به خاطر تمام شدن فصل خریدهای سال نو تعدیل شوند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این نیروها اخراج خواهند شد.     

اپل برخلاف سایر شرکت‌ها تعدیل نیروی گسترده‌ای در ماه‌های اخیر نداشته است و حالا این شرکت تصمیم دارد که بخشی از نیروهای خود را اخراج کند تا هزینه‌های جاری خود را کاهش دهد. اپل همچنین به دنبال کم کردن استخدام‌های جدید خود است.  

تاکنون شرکت‌های بزگ فناوری مثل مایکروسافت، گوگل و آمازون ده‌ها هزار نفر ازکارکنان خود را اخراج کرده‌اند و انتظار می‌رفت که اپل نیز به این جمع بپیوندد.‌ 

بحران اقتصاد جهانی باعث شده تا اکثر شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های خود اقدام به اخراج بخشی از نیروهایشان بکنند. شیوع کرونا نیز مزید بر علت بوده است. بنابراین طبیعی است که تعدبل نیرو در اولویت شرکت‌ها قرار بگبرد.  

در هر حال، تعدیل نیروهای یک شرکت باعث بیکار شدن آن‌ها خواهد شد و شرایط سختی را برای خود آن‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد خواهد کرد. حالا باید ببینیم اپل برای سال جدید میلادی چه برنامه‌هایی در سر دارد. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید