اپل با تمرکز روی هدست واقعیت ترکیبی خود از ارتقا سایر محصولاتش غافل خواهد شد - تکفارس 
اپل با تمرکز روی هدست واقعیت ترکیبی خود از ارتقا سایر محصولاتش غافل خواهد شد - تکفارس 
اپل با تمرکز روی هدست واقعیت ترکیبی خود از ارتقا سایر محصولاتش غافل خواهد شد - تکفارس 

اپل با تمرکز روی هدست واقعیت ترکیبی خود از ارتقا سایر محصولاتش غافل خواهد شد

افشین نوری
۱۹ دی ۱۴۰۱ - 10:39
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل ظاهرا در حال توسعه اولین هدست واقعیت ترکیبی خود با نام Reality Pro‌ است و این سرکت برای اینکه مطمئن شود یک محصول کاملا بی‌نقص ارائه خواهد کرد همه تمرکز خود را روی آن گذاشته است و احتمالا توجه کمتری به محصولات دیگری که امسال معرفی خواهد کرد خواهد کرد.  

به نظر می‌رسد هدست واقعیت ترکیب Reality Pro یک دستگاه بسیار پیشرفته و دوربین‌ها و سنسورهای متعدد خواهد بود و قیمت آن حدود ۳۰۰۰ دلار یا بیشتر خواهد بود. در همین راستا، مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ گفته است که با توجه به اهمیت بالای این هدست برای اپل، این شرکت احتمالا ارتقاهای چندان زیادی در سایر دستگاه‌های خود نخواهد داد. 

به‌گفته گورمان، اپل امسال تغییرات بزرگی در سری آیپد پرو ایجاد نخواهد کرد. اپل ظاهرا امسال سایز تبلت‌هایخود را افزایش نخواهد داد و احتمالا در سال ۲۰۲۴ این کار را انجام خواهد داد. بنابراین آیپد پروهای لزرگتر ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی امسال معرفی نخواهند شد بلکه سال آینده ارائه خواهند شد. ضمنا انتطار می‌رود که اپل در سال ۲۰۲۴ از نمایشگرهای OLED برای اولین بار در تبلت‌های آیپد پرو خود استفا ه کند.  

 از طرف دیگر، گورمان گفته است که امسال تبلت‌های آیپد مینی و آیپد ایز نیز اگر تغییراتی داشته باشند تغییرات آن‌ها در حد جزئی خواهد بود و هیچ ارتقا اساسی در آن‌ها رخ نخواهد داد. مشابه این اتفاق در ساعت‌های هوشمند اپل واچ‌ سری ۹ نیز خواهد افتاد. به نظر گورمان، اپل در این سری تغییرات اندکی ایجاد خواهد کرد و احتمالا قابلیت‌هایی مثل سنسور اندازه‌گیزی قند خون را روی آن ارائه نخواهد کرد. ایرباد بی‌سیم ایرپادز پرو نیز ظاهرا دچار سرنوشت مشابهی خواهد شد. 

از طرفی، اپل امسال ممکن است نسخه بزرگتری برای اسپیکر هوشمند هوم‌پاد معرفی کند. نسخه قبلی این اسپیکر با قیمت ۳۴۹ دلار متاسفانه فروش خوبی نداشت و به همین خاطر اپل مجبور شد که یک مدل کوچکتر به نام‌ هوم پاد مینی اما با قیمت پایین‌تر ارائه کند که به نظر می‌رسد این مدل مورد توجه مشتریان قرار گرفت. حالا گورمان گفته است که اپل در سال جدید ۲۰۲۳ سعی خواهد کرد یک هوم پاد بزرگتر اما با قیمت پایین‌تر عرضه کند و احتمالا از تراشه جدید S8 در آن استفاده خواهد کرد.  

اما در رابطه با سری آیفون ۱۵، گورمان گفته است که اپل سعی خواهد کرد قابلیت جزیره پویا را برای مدل‌های غیر پرو این سری ارائه کند و از طرف دیگر در مدل‌های پرو از قاب تیتانیومی استفاده کند. مدل‌های پرو آیفون ۱۵ همچنین به جای دکمه فیزیکی از دکمه لمسی استفاده خواهند کرد. قابلیت‌های دیگری مثل استفاده از درگاه USB-C و تراشه ۳ نانومتری A17 بایونیک نیز برای مدل‌های پرو درنظر گرفته خواهد شد. این در حالیست که مدل‌های غیر پرو از تراشه ۴ نانومتری A16 استفاده خواهند کرد. این نشان می‌دهد که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس نیز مثل هدست واقعیت ترکیبی اپل اهمیت زیادی برای این شرکت خواهند داشت. 

گورمان در آخر گفته است که توسعه نرم‌افزار هدست واقعیت ترکیبی اپل با نام xrOS باعث خواهد شد تا اپل قابلیت‌های جدیدی برای iOS 17 و iPadOS 17 ارائه کند. در هر حال باید منتطر بمانیم و بینیم که اپل چه فکرهایی در سر دارد. 

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید