TSMC سرمایه گذاری خود در کارخانه تراشه سازی آریزونا آمریکا را به ۴۰ میلیارد دلار افزایش داد - تکفارس 
TSMC سرمایه گذاری خود در کارخانه تراشه سازی آریزونا آمریکا را به ۴۰ میلیارد دلار افزایش داد - تکفارس 

TSMC سرمایه گذاری خود در کارخانه تراشه سازی آریزونا آمریکا را به ۴۰ میلیارد دلار افزایش داد

افشین نوری
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 07:25
TSMC

شرکت تایوانی TSMC قبلا گفته بود که اولین کارخانه تراشه‌سازی خود در داخل خاک آمریکا را با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۲ میلیارد دلار خواهد ساخت. حالا این شرکت اعلام‌ کرده است که ۴۰ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری خواهد کرد. 

آمریکا برای کاهش وابستگی خود به سایر کشورها در بخش تراشه و نیمه‌هادی‌ها قصد دارد سرمایه‌گذاری هنگفتی در این بخش بکند و چندین کارخانه بزرگ تراشه‌سازی در داخل خاک‌ خود بسازد. یکی از این کارخانه‌ها قرار بود در سال ۲۰۲۰ توسط TSMC در ایالت آریزونا ساخته شود اما این اتفاق به‌خاطر شیوع کرونا با تاخیر مواجه شد و حالا قرار است تا سال ۲۰۲۴ این کارخانه احداث شود. 

این شرکت امروز اعلام کرده است که ‌کارخانه آریزونا با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری برای ساخت تراشه‌های ۴ نانومتری احداث خواهد شد. قرار است فاز اول این کارخانه در سال ۲۰۲۴ و فاز دوم آن در سال ۲۰۲۶ راه‌اندازی شود. ‌ 

با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری TSMC در این کارخانه انتظار می‌رود که واحدهای بیشتری به طرح اولیه آن اضافه شوند و برآورد می‌شود که حدود ۱۰ هزار شغل در این کارخانه ایجاد گردد. یکی از ویژگی‌های بارز کارخانه آریزونا این است که دوستدار محیط زیست خواهد بود و گازهای آلاینده کمتری منتشر خواهد کرد. 

انتظار می‌رود تراشه‌های ساخته شده در این کارخانه، در داخل محصولات مختلف شرکت‌های آمریکایی از جمله اپل مورد استفاده قرار بگیرند‌. اپل احتمالا تراشه‌های ۴ نانومتری نسل بعدی آیفون خود را در این کارخانه خواهد ساخت و همچنین‌ ممکن است سفارش تولید چندین مدل از تراشه‌های سری M خود را نیز به این کارخانه بدهد. تیم کوک مدیرعامل اپل نیز این موضوع را تائید کرده است.

 منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.