فاش شد: توییتر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا افکار عمومی را منحرف کرده است - تکفارس 
فاش شد: توییتر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا افکار عمومی را منحرف کرده است - تکفارس 
فاش شد: توییتر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا افکار عمومی را منحرف کرده است - تکفارس 

فاش شد: توییتر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا افکار عمومی را منحرف کرده است

افشین نوری
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 06:50
توییتر

توییتر از زمانی که توسط ایلان ماسک خریداری شده است با حاشیه‌های زیادی مواجه شده است و حالا یک روزنامه‌نگار به نام Matt Taibbi با انتشار اسنادی فاش کرده است که توییتر در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا که منجر به ریاست جمهوری جو‌ بایدن شد نقش فعالی داشته است.

طبق این گزارش، که شامل اسنادی از پیام‌های ردوبدل شده بین مدیران و کارمندان توییتر می‌شود نشان می‌هد که آن‌ها سعی داشتند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را تحت تاثیر قرار دهند. در واقع مدیران قبلی این شرکت تلاش داشتند تا برحی پست‌های خاصی دیده بشوند و فضای حاکم بر شبکه اجتماعی توییتر به نفع یک نامزد خاص نباشد. 

به‌گفته Taibbi، کارمندان توییتر در این راستا تلاش کردند تا برخی پست‌های کاربران را پاک کنند و برخی اکانت‌ها را مسدود کنند تا از این طریق اهداف خود را پیش ببرند. ظاهرا آن‌ها این‌کارها را به‌ درخواست افراد مرتبط با دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه انجام می‌دادند. 

نکته جالب در این گزارش آن است که توییتر به درخواست‌های هر دو حزب مذکور پاسخ مثبت داده است و ظاهرا جک دورسی مدیرعامل سابق توییتر از این موضوع مطلع بوده است و به نظر می‌رسد تویبتر صرفا به‌دنبال منافع شخصی خودش بوده است تا طرفدارای از یک نامزد خاص. 

به هر حال، به نظر می‌رسد آنچه توییتر در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انجام داده است مصداق انحراف افکار عمومی بوده است و اگر اثبات شود که اسناد فاش شده توسط Taibbi درست بوده‌اند این موضوع می‌تواند تبعاتی برای این شرکت داشته باشد.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش توییتر با مدیریت ایلان ماسک به این موضوع چه خواهد بود.

منبع: Notebookchek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید