اشتراک بلو برای نسخه آی او اس توییتر عرضه نمی شود - تکفارس 
اشتراک بلو برای نسخه آی او اس توییتر عرضه نمی شود - تکفارس 

اشتراک بلو برای نسخه آی او اس توییتر عرضه نمی شود

مهدی حلوائی
۹ آذر ۱۴۰۱ - 10:40
توییتر

بر اساس گزارش وب‌سایت Platformer، ایلان ماسک برای اجتناب از کارمزد ۳۰ درصدی اپل، در حال حاضر اشتراک بلو را برای نسخه‌ی آی او اس اپلیکیشن توییتر عرضه نخواهد کرد. این خبر در پی افزایش تنش‌‌ها بین ماسک و اپل منتشر شده است.

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک اخیراً اعلام کرده بود که نسخه‌ی جدید اشتراک بلو، که امکان خرید تیک آبی را فراهم می‌کند، روز سه‌شنبه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد اما ظاهراً حالا عرضه‌ی این اشتراک بار دیگر به تعویق افتاده است. به‌ادعای Platformer، برخی از کارکنان توییتر اعلام کرده‌اند که هزینه‌ی این اشتراک از ۷.۹۹ به ۸ دلار افزایش خواهد یافت و کاربران هنگام خرید آن باید شماره موبایل خود را نیز وارد کنند.

ایلان ماسک در ماه جاری میلادی توییت‌های تند متعددی را علیه اپل منتشر کرد. مدیر عامل توییتر در تاریخ ۱۸ نوامبر از کارمزد ۳۰ درصدی اپل انتقاد و از آن به عنوان مالیات ۳۰ درصدی مخفی اینترنت یاد کرد. ماسک همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اپل، یکی از بزرگ‌ترین تبلیغ‌کنندگان توییتر، از تبلیغ در این پلتفرم خودداری و او را به حذف اپلیکیشن توییتر از فروشگاه اپ استور تهدید کرده است.

در حال حاضر اپل هنوز به ادعاهای ایلان ماسک پاسخ نداده اما گزارش‌ها حاکی از آن است که اخراج بخش بزرگی از تیم نظرات بر محتوای توییتر و تصمیم این شرکت مبنی بر بازگرداندن برخی از حساب‌های مسدودشده، مانند حساب دانلد ترامپ، با قوانین اپ استور مغایرت داشته و همین موضوع علت اصلی اختلافات بین اپل و توییتر می‌باشد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید