سامسونگ اپلیکیشن خودتعمیری Self Repair Assistant را در دست توسعه دارد - تکفارس 
سامسونگ اپلیکیشن خودتعمیری Self Repair Assistant را در دست توسعه دارد - تکفارس 
سامسونگ اپلیکیشن خودتعمیری Self Repair Assistant را در دست توسعه دارد - تکفارس 

سامسونگ اپلیکیشن خودتعمیری Self Repair Assistant را در دست توسعه دارد

مهدی حلوائی
۸ آذر ۱۴۰۱ - 11:33
سامسونگ

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در حال طراحی اپلیکیشنی با نام Self Repair Assistant است که به کاربران برای تعمیر دستگاه‌های خود کمک می‌کند. غول فناوری کره‌ای به‌تازگی این اپلیکیشن را در اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایلات متحده آمریکا به ثبت رسانده است.

اپلیکیشن خودتعمیری سامسونگ دارای آیکونی آبی رنگ است که تصویری از یک چرخ دنده و یک آچار درون آن دیده می‌شود. بخش توضیحات این اپلیکیشن به نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند اشاره دارد که به کاربران در تعمیر گوشی‌، تبلت، ساعت هوشمند و ایربادهای خود کمک می‌کند. در حال حاضر اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا در حال بررسی این اپلیکیشن است.

اپلیکیشن خودتعمیری سامسونگ

با توجه به توضیحات منتشرشده، به‌نظر می‌رسد که این اپلیکیشن اطلاعاتی نیز را در خصوص قطعات مختلف دستگاه‌های سری گلکسی سامسونگ در دسترس کاربران قرار می‌دهد. سامسونگ اوایل سال جاری میلادی نیز از همکاری با وب‌سایت iFixit خبر داده بود. این وب‌سایت تعمیرات حالا به قطعات برخی از محصولات سامسونگ، از جمله سری گلکسی S21، سری گلکسی S20 و گلکسی تب S7، دسترسی مستقیم دارد.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که با این وب‌سایت مرجع تعمیرات همکاری می‌کند و اپل نیز در حال حاضر قطعات برخی از گوشی‌های خود را در دسترس این وب‌سایت قرار داده است. اپل همچنین امسال سرویس خودتعمیری Self Service Repair را راه‌اندازی کرده که به کاربران امکان خرید قطعات آیفون و مک بوک را می‌دهد. با این وجود، سرویس یادشده به صورت اپلیکیشن در دسترس قرار نگرفته است.

مشکل باتری گوشی‌های سامسونگ

کایل وینز (Kyle Wiens)، مدیر عامل iFixit، مدتی پیش اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا تعمیرات محصولات سامسونگ را آسان‌تر کند اما در حال حاضر هنوز مشخص نیست که اپلیکیشن جدید سامسونگ، بخشی از این برنامه باشد. انتظار می‌رود که سامسونگ در وهله‌ی اول، فرآیند تعویض باتری گوشی‌های خود را برای کاربران آسان‌تر کند چرا که در حال حاضر کاربران برای این کار باید نمایشگر گوشی را نیز به طور کلی عوض کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید